Rettedalen 4 4330 Ålgård
Telefon: 97642892 Send oss e-post
Redaktør: Jonas Skartveit Rogne, rektor
Velkommen til nye lærere

Gjesdal kulturskole ønsker to flotte nye medarbeidere velkommen til oss!

Jaak Lutsoja kommer fra Estland og skal undervise i trekkspill og keyboard. Jaak har spilt akkordeon i 30 år og har sin musikkutdannelse fra Tallinn. I løpet av sin karriere har han gitt tallrike konserter parallelt med undervisning. Han har erfaring med undervisning fra barneskole til høyskolenivå. Han komponerer også musikk selv og har gitt ut flere cd'er. I vår ble han utnevnt av teaterforeningen i Estland som prisvinner for den beste musikken skrevet til et teaterstykket i 2017.

Ola Andre Fossan-Bergem har master i utøvende musikk fra UiA. Han har lang erfaring som slagverker og slagverkspedagog fra barneskole til høgskole. Han har jazz fra folkehøgskole, klassisk på musikkonservatoriet i Tromsø, samt rytmisk musikk fra Universitetet i Agder, og strekker seg musikalsk fra klassisk til jazz til tung-metall. Som utøvende musiker har han erfaring fra orkestre, korps, soloprosjekt, storband samt utallige bandkonstellasjoner.

Vi gleder oss stort til å styrke kollegiet med så dyktige lærere!