Rettedalen 4 4330 Ålgård
Telefon: 97642892 Send oss e-post
Redaktør: Jonas Skartveit Rogne, rektor
Oppstart for Teaterelever - litt informasjon

Her finner dere informasjon ang. oppstart og rutiner for Teater i Gjesdal Kulturskole

Velkommen til et nytt år på Teater i Gjesdal Kulturskole - til både gamle og nye elever!

Teaterlærer:

Maren Idsø Rennemo

mob: 95238311 (send helst sms)

e-post: marenids@hotmail.com

Hvordan holder vi kontakten iløpet av skoleåret?

• Følg med på hjemmesiden og abbonèr på nyheter - få dermed beskjed når det blir lagt ut.
  • Årshjul er allerede lagt ut - merk dere spesielle datoer.
  • Jeg sender ut beskjeder via Speedadmin og det er heimens ansvar at det der ligger riktig og oppdatert kontaktinformasjon -  slik at beskjeder når frem til dere.
  • Ta kontakt med meg pr. sms eller e-post dersom dere skulle lure på noe/gi meg en beskjed/melde fravær.

Oppmøte

• For progresjon, læring og samhold i gruppa er det viktig at man møter til undervisning.
  • Av og til kan det komme andre ting i veien (bursdag, vennegruppe, reise o.l.) og da ønsker jeg å få beskjed. Men når vi går inn i produksjon og jobber ferm mot forestilling, da må teaterøvingene prioriteres. Teater er lagsport og vi trenger hele laget.

Forestillinger

• Når vi har forestillinger innomhus, er det gratis inngang for alle. Har vi forestillinger på spesielle steder (GUS, Kongeparken e.l.) er det billettsalg. Dette fordi slike arrangement koster mye å kjøre, og billettinntektene er en del av kulturskolens budsjett.
  • Oppmøte til forestilling er alltid presis, og kom gjerne ti minutter før oppsatt tid. Vi skal alltid være klare i kostymene våre når vi begynner øving på selve forestillingsdagen. Har du ikke på deg kostymet når du kommer, må du komme litt før for å ha tid til å skifte.

Foreldrehjelp

• Ved store arrangement/forestillinger kan vi be om det er noen foreldre som kan bidra som foreldrevakt. Fint hvis dette kan rullere mellom foreldrene og at alle kan si ja en gang i blant.

Dette blir et veldig kjekt og spennende år på teater her i kulturskolen! Vi gleder oss alle sammen! Vel møtt!

Hilsen Maren