Rettedalen 4 4330 Ålgård
Telefon: 97642892 Send oss e-post
Redaktør: Jonas Skartveit Rogne, rektor
Meld. St. 18 (2020–2021)

For første gang i historien har en norsk regjering lagt fram en melding med en helhetlig politikk om kunst og kultur for, av og med barn og unge.

Kulturdepartementet og Kunnskapsdepartementet har samarbeidet om meldingen som ble lagt frem 19. mars 2021. Og veldig kjekt at Gjesdal nevnes i meldingen, på side 85:-)

En av Gjesdal kulturskoles målsettinger er å være ressurssenter for kunst og kultur i hele kommunen.

Dette gjør at vi allerede jobber innenfor tankesettet til Kulturskole 3.0 og det spennende prosjektet Fremtidens kulturskole. Her er fokus på hva kulturskolens rolle og funksjon som aktør i lokal samfunnsutvikling kan være, utover ren opplæring i kunstfag. Hvordan kan vi i kulturskolen bidra til å skape gode lokalsamfunn for våre innbyggere?

Da er det jo ekstra stas at dette blir nevnt i Meld. St. 18 Oppleve, skape, dele!

Les meldingen her: Meld. St. 18 Oppleve, skape, dele