Velg seksjon Skolen 1.-4.trinn
Hovinvegen 1912/1916 3652 Hovin i Telemark
Telefon: Sk: 41700459 BHG:41700389
Nå er høsten her og vi har allerede rukket å gå 4 uker på skolen. Vi koser oss både inne og ute.

I dag har det vært vårskole og vi har hatt besøk av fire nye førsteklassinger; Halvor, Pernille, Nils Johann og Birk. Nathalie var ikke med i dag. På vårskolen ble barna kjent med skolens rutiner, vi har skrevet bok om oss selv, blitt kjent med bamsen Tatty og sist men ikke minst lekt med bondegårdslekene til skolen. Dagen ble avsluttet med gøyale aktiviteter i gymsalen sammen med 1., 2. og 3.klasse. En fin dag for oss alle! Vi gleder oss til høsten!

Onsdag morgen når vi kom på skolen stod det et telt i skolegården! Etterhvert krøp det ut en lang kar som vi aldri hadde sett før. Han var heller ikke kjent her og hadde kommet vandrende fra Gransherad dagen før og ikke funnet noen plass å slå opp teltet sitt da det var sent på kveld. Mannen het Henning og var fra Lillehammer og jobber til vanlig i en sportsbutikk. Nå hadde han tatt seg 1/2 fri fra jobben sin fordi han skal gå Norge på langs! Han startet på Lindesnes 24. april og vil gå oppover i landet helst på fjellet og langs stier men også på vei. Han prøver å gå ca 25 km hver dag.  Vi tok fram kartet og ble mektig imponert over hvor langt han skal gå og er skjønt enige om at han ikke er halvveis ennå! Vi utvekslet telefonnummer og han lovet å holde oss oppdatert helt til han kommer til Nordkapp. Spennende! Vi ønsket ham lykke til på turen og fylte opp termosen hans før han vandret videre mot Austbygde.