Historikk, Bilder & Forside
Telefon: 40479656 Send oss e-post
Redaktør: Ole Christian Wold Haavik
TRASS - 9 mars Livsgledefestivalen

Tre glade karer ifra Østen kom flyvendes til Livsgleden og tok barn og voksne med storm!

Bandet TRASS fenget alle 110 på Sekkelageret(Bryne Mølle) under Livsgledefestivalen denne lørdagen. Det viser seg de har over 60 års erfaring ifra barnehage tilsammen, så kontakten med barna var solid og momentan. Rørende flott opplegg de har for å introdusere ulike musikksjangre for våre minste. Låtene "Verden beste sang", "Tisse når det regner", "Give me five" og "Godteri" er laget med tanke på hva barn er opptatt av og hvordan de tenker, og slo alle ann så ungene satt som spikret, ålte seg frem til scenen eller hoppet opp og ned, akkurat slik bandet håpte på. Det var også mat for de voksne underveis, og både ungen spilt av Espen Tormodsgard-Henriksen ,"Mor" i Mats Nedbergs skikkelse og "Far" Eskil Aasland bla karikert av bandet. Eskil (Spiller og i band som er Spelemannpris nominert i år!) startet også en låt med sine egne gutturale lyder av en gammel motorsykkel, et personlig høydepunkt i programmet!!! Fantastisk bra opplegg, håper hele landet får besøk av disse!

Main Image
Bilde 1 av 12