Fjelltunvegen 37 4103 Jørpeland
29300102030405
Værvarsel fra yr.no, levert av NRK og Meteorologisk institutt
Info og smittevern - fortsetter på rødt nivå uke 3

Etter pressekonferansen i dag skal ungdomsskolene over fra rødt til gult nivå. Vi benytter oss av muligheten, som regjeringen la fram, til å kjøre rødt nivå ut uken. Det betyr en kombinasjon av hjemmeskole og undervisning på skolen, som planlagt, for å fullføre riktig og påbegynt fag- og timefordeling. Dette betyr at fra mandag 25. januar går vi tilbake til ordinær timeplan og skoledag med oppmøte hver dag på skolen. Klassen regnes fortsatt som en kohort, men de kan blandes i språkfag, valgfag og praktisk estetiske fag. De kan også være sammen med trinnet i friminutt ute. Individuelle avtaler som er gjort forlenges. Ta kontakt med avdelingsleder dersom ditt barn har behov for ekstra oppmøte. Vi takker elever og foreldre for et godt samarbeid og den felles dugnaden dere har gjort for å unngå smittespredning. Vi gleder oss til å gå over på gult nivå og til å få en litt mer "normal" skolehverdag. Se vedlagte retningslinjer for gult nivå .

Smittevern:

Rødt nivå betyr blant annet at:

Vi har fokus på at elevene ikke skal være sammen med elever utenfor klassen/ kohorten på skolen, men det er mulig å ha kontakt med elever fra andre kohorter på fritiden.

Smittevernlegen har presisert at de som er smittet har svake symptomer. Elever med snue, sår hals, hoste, feber og hodeverk skal ikke komme på skolen. Behov for testing avklares med lege.

Alle må ha med oppladet chromebook og det utstyret de trenger. Vi ønsker ikke at elevene skal låne noe av hverandre.

Organisering:

For å ikke blande grupper i timer og friminutt, vil det maks være to trinn på skolen samtidig. Dette gjelder foreløpig for uke 3.

8. trinn har hjemmeskole onsdag og fredag og oppmøte på skolen mandag, tirsdag og torsdag

9. trinn har hjemmeskole tirsdag og torsdag og oppmøte på skolen på mandag, onsdag og fredag

10. trinn har hjemmeskole mandag og torsdag og oppmøte på skolen tirsdag, onsdag og fredag

Elevene går direkte til klasserommet når de kommer på skolen. Der må de vaske/ sprite hendene.

Vi har friminutt på ulike tider og det er ikke lov å være sammen med elever fra andre klasser.

Ledelsen på Jus