Sandvigå 7 4007 Stavanger
Telefon: 91783173 Send oss e-post
Barnas tale 2021 UNICEF

BARN FORTJENER Å BLI HØRT!

Derfor inviterer UNICEF Norge alle barn i Norge til å filme og sende inn bidrag til Barnas Tale 2021.
En tale blir valgt ut og spilles inn i selveste Rikssalen på Eidsvoll, og deretter vist på TV. Talen blir vist i forkant av kongens tale på nyttårsaften, og statsministerens tale første nyttårsdag. Fristen for å sende inn taler er 7. oktober 2021.

Alle barn i Norge kan sende inn bidrag, enten alene eller sammen med andre barn, frem til det året de fyller 18 år. Dette er altså en gylden mulighet til å bli hørt!

ÅRETS FOKUS ER KLIMA.

I år har vi et ekstra fokus på sammenhengen mellom klimaendringer, barnerettigheter og bærekraft. Det kan derfor lønne seg å skrive en tale som handler om nettopp klima - noe vi vet at svært mange barn er opptatte av. Trenger du inspirasjon kan du for eksempel lese denne saken om hvor farlige klimaendringene kan være for barn.

Link til Barnas Tale 2021 UNICEF