Velg seksjon Forside
Sandvigå 7 4007 Stavanger
Telefon: 91783173 Send oss e-post
Opplever du at barnet ditt vegrer seg for å gå på skolen?

Eller går du med en uggen magefølelse som du ikke får ro på angående ditt barns skolehverdag?

Da er du i tilfelle ikke alene, det viste seg nemlig at i en studie gjennomført blant 256 foresatte til norske barn som strever med skolevegring, fant forskerne at tre av fire barn har en diagnose, fire av ti har ingen venner på skolen, nesten seks av ti er utsatt for mobbing på skolen, og ni av ti foresatte mener deres barn opplever skolen som et utrygt sted å være. Mest urovekkende er det at seks av ti oppgir at deres barn ikke har fått hjelp fra skole eller hjelpeapparat til å komme tilbake til skolen.
Ikke nøl med å ta kontakt med Mobbeombud i din kommune for å få hjelp til å undersøke om saken bør meldes til skolen eller lenden. Mobbeombudet kan gi deg råd å veiledning og også være med deg på møter med skolen som en ekstra trygghet og støtte for deg som forelder. Det er bedre å ringe ditt Mobbeombud en gang for mye enn å gå med en dårlig magefølelse.