Meny
Velg seksjon Nærmiljøskolen 1. tr.
Suldalsveien 2 4617 Kristiansand
Telefon: 38 12 10 00 Send oss e-post
Redaktør: Stein Abusdal
Det er 25 dokumenter i arkivet.
Gå til Its Learning
Oversett siden til et annet språk
Translate page to another language
Traducir la página a otro idioma
Værvarsel fra yr.no, levert av NRK og Meteorologisk institutt
1.trinn fikk brev i postkassa fra dukken Nugatti som ønsket at de skulle utføre et oppdrag på uteskole. Hun elsker nemlig tallet 4!

Lærerne i klassen liker i alle fall å ri, så da dro vi i 1. klasse næ på tur for å prøve det!

Klassene inviterer foresatte til en trivelig feiring torsdag, den 14.11.2019, kl. 17:30.  

Vi feirer at vi har gjennomført vår første temaperiode med tittelen «Hvem er jeg? Hvem er vi?» Det har vært lærerike uker og elevene våre har vært aktive og engasjerte. Kvelden avsluttes i gymsalen kl. 18:30 med en reprise på årets «Kjempesjanse.» Alle elevene ved nærskolen deltar.  

Vi satser på en kveld der det vrimler av elever og voksne!    


Hvem er jeg? Hvem er vi?

Elevene lærer om og av hverandre!

 


Heldige er vi som jobber med temaet: Hvem er jeg, og hvem er vi?

Etter høstferien jobber elevene på Krossen med temaet "Hvem er jeg - og hvem er vi?"

 

 

 

 

 

Vi undrer oss over hva som gjør oss til den vi er, hva som påvirker oss, hvordan vi påvirker andre, hvilken rolle vi har i samfunnet og hvilken rolle vi ønsker å ha. I temaperioden er elevens undring og medvirkning sentral. Barna undersøker og velger blant arbeidsmetoder. Elevene får veiledning av lærerne underveis og jobber selvsagt også med grunnleggende ferdigheter.


I går var noen i 1. klasse ute og plukket nyper fra en stikkebusk, og i dag skulle vi prøve å forske på dem!

Foresattes interesse for det som skjer på skolen, har stor påvirkning på barns motivasjon for læring.

Din oppgave er å stimulere og motivere.  Det gjør du best ved å vise interesse og stille spørsmål. En god regel er at du til enhver tid har ukeplaner/arbeidsplaner i nærheten. Du kan da enklere stille de rette spørsmålene, samtidig som du vet hva som skjer i skolehverdagen.

Leseleksa har vi alltid arbeidet med på skolen før den gis som lekse. Andre lekser er gjerne noe som barnet trenger hjelp til å øve ekstra godt på . Multiplikasjonstabellen, engelske gloser eller ukas øveord er eksempler på dette.