Meny
Velg seksjon Nærmiljøskolen 1. tr.
Suldalsveien 2 4617 Kristiansand
Telefon: 38 12 10 00 Send oss e-post
Redaktør: Stein Abusdal
Diverse dokumenter
Ukeplaner

Gå til Its Learning
Oversett siden til et annet språk
Translate page to another language
Traducir la página a otro idioma
Værvarsel fra yr.no, levert av NRK og Meteorologisk institutt
Vi startet det nye året med å tenne stjernerap utenfor. Godt nyttår fra oss på 1. trinn. 

1.trinn fikk brev i postkassa fra dukken Nugatti som ønsket at de skulle utføre et oppdrag på uteskole. Hun elsker nemlig tallet 4!

Lærerne i klassen liker i alle fall å ri, så da dro vi i 1. klasse næ på tur for å prøve det!

Hvem er jeg? Hvem er vi?

Elevene lærer om og av hverandre!

 


Heldige er vi som jobber med temaet: Hvem er jeg, og hvem er vi?

Etter høstferien jobber elevene på Krossen med temaet "Hvem er jeg - og hvem er vi?"

 

 

 

 

 

Vi undrer oss over hva som gjør oss til den vi er, hva som påvirker oss, hvordan vi påvirker andre, hvilken rolle vi har i samfunnet og hvilken rolle vi ønsker å ha. I temaperioden er elevens undring og medvirkning sentral. Barna undersøker og velger blant arbeidsmetoder. Elevene får veiledning av lærerne underveis og jobber selvsagt også med grunnleggende ferdigheter.


I går var noen i 1. klasse ute og plukket nyper fra en stikkebusk, og i dag skulle vi prøve å forske på dem!

Foresattes interesse for det som skjer på skolen, har stor påvirkning på barns motivasjon for læring.

Din oppgave er å stimulere og motivere.  Det gjør du best ved å vise interesse og stille spørsmål. En god regel er at du til enhver tid har ukeplaner/arbeidsplaner i nærheten. Du kan da enklere stille de rette spørsmålene, samtidig som du vet hva som skjer i skolehverdagen.

Leseleksa har vi alltid arbeidet med på skolen før den gis som lekse. Andre lekser er gjerne noe som barnet trenger hjelp til å øve ekstra godt på . Multiplikasjonstabellen, engelske gloser eller ukas øveord er eksempler på dette.