Meny
Velg seksjon Nærmiljøskolen 3. tr.
Suldalsveien 2 4617 Kristiansand
Telefon: 38 12 10 00 Send oss e-post
Redaktør: Stein Abusdal
Gå til Its Learning
Oversett siden til et annet språk
Translate page to another language
Traducir la página a otro idioma
Værvarsel fra yr.no, levert av NRK og Meteorologisk institutt

Alle elever i Kristiansand som går på 3.trinn våren og 4.trinn høsten har gratis adgang i Aquarama i 1 år. Du får adgang ved å møte opp sammen med barnet ditt i Aquarama. Les mer på denne linken:

http://www.aquarama.no/svommeglede/

 

 


God jul og godt nyttår fra 3.trinn! Nyt ferien! Vi sees mandag 6.januar:)

Torsdag 14.november inviterte alle elevene på Næ foreldre, søsken og familie til avslutningsfest av temaperioden.

Eleven på 2. og 3.trinn har i dag snakket, skrevet og sett film om hvordan andre ser på oss og hvordan vi skal behandle hverandre. Den gylne regel har stått i fokus.

 


Tema: Hvem er jeg?

I uke 44 har elevene på 2. og 3. trinn hatt fokus på min hobby/ min fritidsinteresse.

 


Nå har vi holdt på i 3 uker med temaet "hvem er jeg?" og vi går inn i fjerde uke. I uke 43 jobbet vi med nærområdet vårt. Denne uken skal vi holde på med hobby og fritidsinteresser.

I uke 43 har 2. og 3. trinn hatt fokus på nærområdet sitt.

Vi har spasert rundt i området der vi har sett på alle fasilitetene som befinner seg her i Suldalen.


Hvem er jeg? Hvem er vi?

Elevene lærer om og av hverandre!

 


Vi på 2. og 3. trinn er så heldige at vi har besøk av 4 studenter i 3 uker. Både lærere og elever lærer mye nytt og får mange nye idéer. I dag har elevene hatt stasjonsundervisning der de har laget hver sin bok, lest og jobbet med matematikk.

Vi har allerede hatt flere gøye dager på tur med samfunnsfag, matematikk og naturfag som fokus.

Fredager har 3.trinn, 4.trinn og B-trinnet drama sammen.

Etter høstferien jobber elevene på Krossen med temaet "Hvem er jeg - og hvem er vi?"

 

 

 

 

 

Vi undrer oss over hva som gjør oss til den vi er, hva som påvirker oss, hvordan vi påvirker andre, hvilken rolle vi har i samfunnet og hvilken rolle vi ønsker å ha. I temaperioden er elevens undring og medvirkning sentral. Barna undersøker og velger blant arbeidsmetoder. Elevene får veiledning av lærerne underveis og jobber selvsagt også med grunnleggende ferdigheter.