Besøksadresse: Kamskjellveien 2, 4310 Hommersåk Postadresse: Postboks 583, 4302 Sandnes
Telefon: 51 686600 SFO 90872438 Send oss e-post
Redaktør: Rektor Helga M. Bertelsen
Vennskapsuka

Da er Vennskapsuka over for denne gang. Det har vært ei kjekk uke med mye samarbeid på tvers av klasser og trinn.

Hvorfor har vi vennskapsuke?

• Få nye venner
  • Lære mer om hva det vil si å være en god venn
  • Bedre klasse- og skolemiljøet
  • Styrke vennskap i klassen, på tvers av klasser og trinn
  • Skape god trygghet og trivsel på skolen
  • Forebygge mobbing
  • Fokus på omsorg og respekt

Uka startet med Kick-off på musikkrommet. Der fikk vi se en film om hva det vil si å være venner. I filmen hørte vi at vi kan ha mange forskjellige venner selv om man ikke er bestevenner. Vi kan være fotballvenner, nabovenner, håndballvenner, hyttevenner eller skolevenner.

Elevrådet viste oss små rollespill som viste respekt, omsorg, gleding og STOPP-regelen.

Elevrådet har også vært med å bestemme at vi ikke skal ha vanlige lekser denne uken. I stedet blir det en vennskapsbingo, der alle skal gjøre ting som gleder seg selv og andre. Det blir spennende å se om alle klarer å få bingo på en rekke. Kanskje noen klarer hele brettet?

I løpet av uka har vi laget et stort fellesbilde i vinduet på skolebiblioteket.

På fredag danset vi  BlimE-dansen i skolegården, etterpå ble det servert lapper til alle.

Veldig kjekt med en litt anderledes uke💕