Haugen 12 4323 Sandnes. Postadresse: Postboks 583, 4302 Sandnes
9A - Periodeplan
Værvarsel fra yr.no, levert av NRK og Meteorologisk institutt
Nytt regelverk!

Rett til et godt skolemiljø! Stortinget har vedtatt nytt regelverk om retten til et godt skolemiljø. Det nye regelverket gjelder fra 1.august 2017 og finnes i et nytt kapittel -9 A i opplæringsloven.
Nulltoleranse mot krenking! Det nye regelverket slår fast: Alle elever har rett til et godt skolemiljø som fremmer helse, trivsel og læring. Skolen skal ha nulltoleranse mot krenking som mobbing, vold og diskriminering. Meld fra til skolen. Dersom en elev opplever at skolemiljøet ikke er trygt og godt, kan eleven selv eller de foresatte melde fra til en av de ansatte på skolen. Skolen må da med en gang sette inn tiltak som skal sikre at eleven får et godt skolemiljø. Ytterligere informasjon om det nye regelverket - se vedlegg. Se også: Nullmobbing.no som er en internettside for elever og foreldre utarbeidet av Utdanningsdirektoratet. Det vil bli gitt mer informasjon om regelverket for et godt skolemiljø på foreldremøter i høst.