Forside
9A - Periodeplan
Værvarsel fra yr.no, levert av NRK og Meteorologisk institutt
Lundehaugen-elever til finale

Under helgas UKM Sandnes gjorde Lundehaugen-elever det sterkt, og gikk til finalen i Rogaland (foto: Sandnesposten).

Rockebandet "The Force" og popartisten Selma Thu var to av ungdommene som deltok på UKM Sandnes på lørdag. I sterk konkurranse med 16 andre musikkbidrag, imponerte elevene dommerne og ble sendt videre til UKM Rogaland.

- Det var helt fantastisk! Det var så kjekt å høre applausen og jubelen da vi begynte å spille, sier en smilende Kristoffer Skjæveland. Vokalisten i bandet "The Force" fremførte en coverversjon av rockelåten "Back in black".

Selma Thu spilte både gitar og sang sin versjon av "Radioactive" av bandet Imagine Dragons. - Det var utrolig gøy. Jeg har stått på scene før, så jeg var ikke så nervøs.

I finalen i april møter de andre vinnere fra kommuner i Rogaland. Derfra kan de gå videre til landsfinalen i Trondheim. Selma tar det hele med stor ro. - Jeg bare spiller og synger som vanlig, så får vi se hvor langt det går.

Foto: Sandnesposten/Frode Olsen

Mer om UKM Sandnes: https://sandnesposten.no/kultur/ukm/19.19507