Haugen 12 4323 Sandnes. Postadresse: Postboks 583, 4302 Sandnes
9A - Periodeplan
Værvarsel fra yr.no, levert av NRK og Meteorologisk institutt
Innsamlingsaksjonen «Hei Verden»

I uke 42-43 skal Lundehaugen ungdomsskole gjennomføre innsamlingsaksjonen «Hei Verden».

Alle elevene skal ha en halv dag med ulike undervisningsopplegg for å bli kjent med landet vi samler inn penger til, som i år er Zambia.

Elever på 8.trinn skal ha onsdag 23. oktober holde en aktivitetskveld for familien på skolen, kl 17-19. 9.trinn skal ha en arbeidsdag onsdag 23. oktober. 10.trinn skal gå med bøsser 2 timer og får avspasere 4.-5. time torsdag 17. oktober. Mer informasjon gis på trinnene.

Litt informasjon om Hei Verden:

Hei Verden er en skolerettet informasjons- og bistandsorganisasjon som er livsynsnøytral og politisk uavhengig, med verdigrunnlag i FNs barne- og menneskerettighetskonvensjoner. Vår visjon er skole for ALLE barn.

Hei Verdens formål er tredelt:bidra til at marginaliserte barn i Sør får tilgang til grunnskoleutdanning av god kvalitetspre kunnskap om Nord/Sør-forhold til norske grunnskoleeleverengasjere elever i norsk grunnskole til solidaritetshandlinger.

Hei Verden ble stiftet i 1973 av engasjerte skolefolk i Haugesund og Stavanger. Fram til 2000 var organisasjonen kjent under navnet Skolenes U-landsaksjon. Siden starten har organisasjonen støttet utviklingsprosjekt i mer enn 23 land. I 2012 samarbeider Hei Verden med lokale partnere i Zambia, Laos, Bangladesh og Peru.

Hei Verdens arbeid drives med midler innsamlet i grunnskoler rundt om i Norge. Vi får også støtte fra Norad, støttemedlemmer og gaver fra næringsliv og øvrige støttespillere. Hei Verden er medlem av Innsamlingskontrollen, som gir giverne en sikkerhet for at de innsamlede midlene blir disponert på en forsvarlig måte.

Trykk her for mer informasjon om aksjonen (Hei Verden sine hjemmesider).