Haugen 12 4323 Sandnes. Postadresse: Postboks 583, 4302 Sandnes
9A - Periodeplan
Værvarsel fra yr.no, levert av NRK og Meteorologisk institutt
Smittevern - gult nivå

Etter anbefaling fra regjeringen, kommuneoverlege og kommunaldirektør vil ungdomsskolene i Sandnes kommune nå gå over til gult nivå fra onsdag 20. januar. Det betyr at alle elevene skal møte på skolen kl. 08.15 på onsdag. Vi ser fram til å ha en mer normalisert skolehverdag.
Smittevernoverlegene i kommunene på Nord-Jæren har fortløpende vurdert smittespredningen mellom barn og ungdom. I årets første uker er det ikke påvist smitte mellom elever, eller mellom elever og lærere, på Nord-Jæren. De ser at det er svært sjelden at smitten spres på skolene. Praktisk talt alle barn som er diagnostisert med covid-19 etter jul, har kjent smittevei: De er smittet av nærkontakter i egen husstand. I tillegg viser en rapport fra FHI at korona nesten aldri smitter mellom barneskoleelever, eller mellom elever og lærere, sier kommuneoverlege Hans Petter Torvik på vegne av smittevernoverlegene i de fire kommunene. Dette er bakgrunnen for at smittevernanbefalingen for skolene på Nord-Jæren nå justeres. Innen onsdag 20. januar vil derfor skolene i Sola, Randaberg, Sandnes og Stavanger være på gult smittevern-nivå.