Innføringsklassen
Foreldrehverdag, nettsted for foreldre
Foreldrehverdag, nettsted .
Solidaritetsaksjonen 2020.

Årets solidaritetsaksjon ble som det meste i 2020 litt annerledes, men takket være kreative voksne, og sporty unger ble det en kjempe suksess allikevel.

I år kunne ikke skolen fylles med barn og voksne som spilte spill og kjøpte kaker som vanlig, men det stoppet ikke Lura skole fra å arrangere solidaritetsaksjonen. Kreative voksne satte seg sammen og fant ut hvordan innsamlingen kunne foregå. Solidaritetsaksjonen 2020 ble avholdt med "Jogg for New Chance", og jammen ble det jogget. Barna sprang og samlet inn 19 704 kroner.

Lura skole har i flere år vært en trofast støttespiller for New Chance. New Chance har lånt gymsalen til loppemarked, Lura SFO har fadderbarn, barna i Norge har hatt kommunikasjon med barna i Kongo gjennom videoer og de har gitt hverandre gaver. I to år har vi også arrangert solidaritetsaksjonen til inntekt for New Chance.

Som takk for at vi har samlet inn penger gjennom flere anledninger til New Chance har de nå dedikert sykehuset til oss og det skal hete Lura sykehus. Vi vil rette en stor takk til alle våre barn og alle dere voksne der hjemme som har vært så engasjerte i dette arbeidet. Lura sykehus kan nå drives takket være deres innsats.

Det finnes ikke noe vakrere enn når barn hjelper barn og det er så inspirerende og se alt vi kan få til når vi går sammen.