Innføringsklassen
Redaktør: Lone Lunde
Foreldrehverdag, nettsted for foreldre
Foreldrehverdag, nettsted .

Velkommen til Lura skole sin hjemmeside.

Du kan navigere ved å bruke "Meny" til venstre eller ved å bruke "seksjoner" til høyre. Under meny til venstre finner du generell informasjon om skolen. Under seksjon til høyre finner du en seksjon for hvert trinn, samt flere ulike funksjoner.

Husk at du kan abonnere på nyheter på valgte steder. Da får du nye ting direkte på mail.

Denne uken får alle elever på 3. til 7.trinn informasjon om årets Kongesommer med hjem som ranselpost.

Hver sommer tilbyr Sandnes kommune aktiviteter for barn og unge i skolens ferier. Tilbudet har vært drevet siden sommeren 2007. Aktivitetene er støttet av Barne-, ungdoms- og familiedirektoratet. (BUFDIR).

Årets Kongesommer er spekket med spennende ferieopplevelser som ferieklubb,  Småjobbsentralen, Åpen hall, Sommerbasen og Sommer i parken.
Det er mange høydepunkt å glede seg til denne sommeren!

Dere kan lese mer om ordningen ved å trykke på linken her:  kongesommer

Påmelding for friplass åpner 15. februar.
Ordinær påmelding til Kongesommer ferieklubb åpner 1. mars.

Tradisjonen tro så har vi hatt juledør konkurranse på Lura skole. Alle klasser har dekorert døren til sitt klasserom, og vi voksne til vårt arbeidsrom.
Det var veldige mange flotte og kreative dører på Lura skole

Hvem: Representanter fra forebyggende enhet i politiet

Når: torsdag 9. mars, kl. 20-21.30

Hvor: Lura skole, gymsalen

For: Foresatte til barn på 5.-7. trinn, (har du yngre barn har du også lov til å komme)

Påmelding vil bli sendt ut via Transponder

SKOLELYST.NO

Skolemelk har gitt godt påfyll til skolemåltidet helt siden 70-tallet.
Melkeordningen til Tine, har fått navnet Skolelyst.

Da lukker vi dørene for skoleåret 2021-2022, og både skole og SFO har nå sommerferie.
Vi vil takke for skoleåret som gikk, og ønsker dere alle en nydelig og god sommer!
Ta vare på hverandre!

Vi sees igjen til skolestart onsdag 17. august. 2.-7. trinn, samt IK, starter kl. 8:15. 1. trinn møter opp ute kl. 9:00.

Ledelsen ved Lura skole

Lura skole er på gult nivå uke 1 og uke 2. Det blir derfor ingen leksehjelp disse ukene.

Da er foreldreundersøkelsen avsluttet, og etter en flott innspurt, endte vi på en svarprosent på 66%. Din mening om ditt barns skolehverdag er viktig for oss, og vi takker derfor alle som tok seg tid til å svare.

3. trinn hadde størst oppslutning, med 72% svar. De vil motta en premie fra FAU.

I uke 40, før høstferien, hadde 7. trinn en fantastisk tur på Evjetun leirskole.

I høstferien (11. - 15. oktober) er det dataparty i Lurahallen.

Da er sommerferien på hell, og onsdag 18. august er vi klar til å ta imot elevene igjen her på Lura skole. Dette skoleåret er det gjort noen endringer på timeplanen, slik at skoledagen nå starter kl. 8:15. Det betyr at elevene møter som følger:

2.-7. trinn - kl. 8:15 i skolegården ved inngangen til sitt klasserom
1. trinn - kl. 9:00 i skolegården, utenfor gymsalen

Vi gleder oss til et nytt skoleår sammen med elevene, og til et videre godt samarbeid med dere foresatte!

Vel møtt!

Det er ikke påvist smitte på SFO ved Lura skole, og SFO vil være tilbake i normal drift fra og med i morgen, onsdag 16. juni.