Vi har nye websider på -> www.nped.no skoler, barnehager og høyere utdanning.
Telefon: 90978912 Send oss e-post
Redaktør: Ole Christian Wold Haavik
Hedersprisen 2014 til Simen Sommerfeldt for Lær kidsa Koding!

Hedersprisen deles ut til en person som har utmerket seg med pedagogisk bruk av IKT.  Årets vinner - Simen Sommerfeldt - har ikke sitt daglige virke i skoleverket. Likevel har denne personen vært med å skape et engasjement rundt IKT i skolen, som vi nok aldri har sett maken til.
Årets hedersprisvinner var for et års tid siden med på å sette i gang et verdinettverk for alle i Norge som ønsker å lære barn IT, nemlig Lær Kidsa Koding. Siden da har kodeklubber vært dannet over det ganske land – og man har klart å samle frivillige som ønsker å være med på å lære unge å kode. I tillegg har skoler satt i gang koding – og dermed klart å ta i bruk IKT på en helt ny og revolusjonerende måte. Hedersprisvinneren hadde lenge tenkt på å etablere et frivillig tilbud der barn kunne lære å programmere, og går det som hedersprisvinneren vil, kan initiativet utløse et nytt grunnlag for en varig heving av nivået på norsk IT-kompetanse i Norge.