Postboks 583 4302 Sandnes
Redaktør: Agnes Gullberg
Værvarsel fra yr.no, levert av NRK og Meteorologisk institutt
Bli med i skolekorpset!

Lura og Porsholen skole har felles skolekorps og denne uka ble det spilt konsert for 2. til 4. trinn for å få flere med.

Korps er fest og 17. mai. Korps er god musikk, opplæring en-til-en, samspill, seminarer, lappetorsdag, kjekt og sosialt - og uten reservebenk.

Bli med i skolekorpset!

Lura skolekorps har i dag rundt 60 musikanter i alderen 8 til 19 år, i aspirant-, junior- og hovedkorps.

Korpset er kjent for å holde et høyt nivå og satser mye både på det musikalske og sosiale.

Begynner du i korpset starter du først med individuell opplæring på et instrument, før du tas opp i aspirantkorpset.

Den individuelle undervisningen skjer i samarbeid med Sandnes kulturskole og går en gang i uka. Når du tas opp i korpset blir det også en samspilløvelse i uka i tillegg.

Tirsdag 9. april kl. 18.00 inviterer vi til instrumentprøving på Lura skole.Her kan du komme og få informasjon om korps og aktiviteter, og ungene får prøve ulike instrumenter.

Vi møtes på musikkrommet, inngang mot skoleskogen.

Påmelding til instrumentprøving skjer ved e-post med navn og mobilnummer til mor/ far, samt skole og klasse til nbnybo@lyse.net, innen søndag 8. april.

Ta kontakt med Nina Bråthen Nybø også om du har spørsmål (tlf.: 98823619) eller du ikke kan møte den 9. april, men gjerne vil prøve instrument på en annen dato.

(Og vet du: Det er aldri for sent å begynne å spille! Du er også hjertelig velkommen om du går på 5.til 7. trinn.)

Korps ruler,

Hilsen styret i Lura skolekorps