Postboks 583 4302 Sandnes
dager
timer
sec
Foreldremøte i utviklende matematikk på UIS

Denne høsten vil det bli arrangert foreldremøte for foreldre med førsteklassinger som får utviklende opplæring i matematikk (såkalt «russisk matematikk»).

Møtet er frivillig for de av dere som ønsker å få mer informasjon.

Dere kan velge mellom to ulike tidspunkt: onsdag 25. september eller torsdag 3. oktober, kl. 18.00-20.00, begge kvelder.

Møtene arrangeres på Universitetet i Stavanger i Arne Rettedals hus, auditorium Ø-130

Infoskriv og påmeldingslapper gis som ranselpost til elevene i 1. klasse. Påmeldingsfrist er 20. september.

Husk at foreldremøte på Porsholen skole er 3. oktober. Denne datoen ble satt før vi visste om foreldremøtene på UIS.

På møtet vil dere treffe Kjersti Melhus, UiS, og Gerd Inger Moe, tidligere lærer ved Smeaheia skole. De vil:

·       snakke litt om teorien og prinsippene som ligger bak modellen barna deres blir undervist etter

·       gi litt faglig input på ting barna deres vil møte i undervisningen og som dere kanskje ikke er så kjent med (begreper, strategier o.l.)

·       snakke om hvordan dere kan hjelpe barna deres hjemme med bl.a. lekser

·       svare på spørsmål dere måtte ha