Postboks 583 4302 Sandnes
min
sec
100 dager smartere

I dag kunne vi på 1. trinn endelig feire at vi har gått 100 dager på skolen. Kan tro vi har hatt en gøy skoledag! Vedlagte bilder viser dagen vår, litt hulter til bulter, fra de ulike klassene.

Klasserommet var pyntet til fest, og forventningen var stor allerede da elevene kom til skolen. Aller først tok de på seg 100 dagers brillene de hadde laget i forkant. Så satte vi i gang med å synge "Hundrede dag i første klasse", en omskrevet variant av sangen "Første dag i første klasse" som vi sang første skoledag. Vi fikk sunget om hva vi hadde gjort og lært på skolen disse 100 dagene.

Etterpå jobbet vi med fire forskjellige stasjoner; skrive 100 ord, trille terning og komme først til 100, dele 100 centikuber inn i farger og lage søylediagram samt tegne seg selv som 100-åring. Innimellom hadde vi som mål å få gjort 10 ganger 10 ulike gymøvelser.

Så var det spisetid:-) Alle måtte spise litt av matpakken sin først, men etterpå ble det kaker til alle sammen. Tusen takk til de snille foreldrene som sørget for at det var to kaker i hvert klasserom!

Vi fikk jobbet med 100-tallet på enda én måte. Alle elevene hadde i lekse å ta med seg en ting som hadde med 100 å gjøre. De aller fleste hadde talt opp 100 stykker av noe, men vi fikk også bli kjent med både 100 gram og at 1 meter tilsvarer 100 cm. Vi oppdaget at 100 riskorn tok mye mindre plass enn 100 knapper.

Det er jammen mye vi har lært oss på disse 100 dagene, og det fortjener et lite minne for resten av livet. Derfor avsluttet vi dagen med at alle elevene fikk utdelt hvert sitt diplom.

Main Image
Bilde 1 av 23