Postboks 583 4302 Sandnes
Redaktør: Agnes Gullberg
Værvarsel fra yr.no, levert av NRK og Meteorologisk institutt
Vil du være morgenfugl?

Vi ønsker flere morgenfugler på Porsholen skole.

«Morgenfugler» er synlige, trygge voksne som går langs barnas skolevei. De fleste barna ved skolen har heldigvis en trygg skolevei, men det hender at noen barn får større eller mindre utfordringer på veien.

Hva kan en morgenfugl gjøre?
Ved å stille opp som en morgenfugl kan du:

- Gjøre skoleveien mer trafikksikker ved å følge med på trafikken/hjelpe barn å krysse veien
- Gi råd om refleksbruk
- Minne om hjelmbruk
- Henvise til bruk av sykkel/gangsti
- Hindre mulig mobbing
- Redusere behov for kjøring til skolen

Morgenfuglene får utdelt egne refleksvester som kan hentes ved å henvende seg i skolens resepsjon. Du trenger ikke binde deg opp til noe fast. Vil du være morgenfugl, henter du bare en vest og tar den på når du kan.

Vi oppfordrer spesielt dere som allerede følger barnet/barna til skolen om å ta på dere en vest når dere uansett ferdes langs skoleveien.

Som morgenfugl har du en unik mulighet til å skape en trygg skolevei i vårt nærmiljø, så håper vi å se mange flotte morgenfugler fremover.

Mvh FAU