Velg seksjon Forside
Redaktør: Agnes Gullberg
Værvarsel fra yr.no, levert av NRK og Meteorologisk institutt
Flott innsats i sjakk

Lørdag den 23. oktober deltok ti elever fra Porsholen skole på KM (Kretsmesterskap) i sjakk for barn og ungdom på Sola videregående skole. Elevene spilte seks runder med hurtigsjakkpartier. Følgende elevene deltok; Falk (2b), Harald (2a), Ingrid (2a), Mio (2c), Navid (2c), Tobias (4a), Øystein (4b), Mia (6b), Nora (6b) og Shervin (6b).

Tobias Sæbø Tjensvold i 4a vant fem av seks partier og fikk 2. plass i gruppe H for nybegynnere. Mio Prestvold i 2c vant fire partier, fikk en remis og et tap, og kom på 3. plass i samme gruppe. Gratulerer!

Shervin (6b), Falk (2b) og Emine (5a) deltok også på Motivasjonssamling i sjakk søndag den 24.10. Shervin Moemeni (6b) klarte da å vinne overstormester Jon Ludvig Hammer i simultansjakk. Gratulerer Shervin!

Tirsdag feiret vi med kake i storefri.

Alle elevene som deltok fra Porsholen skole jobbet godt. For å bli flink i sjakk gjelder det å spille mange partier. En må tåle å tape for å bli god. På Porsholen er det undervisning i sjakk på tirsdager (i storefri) og hver torsdag (i storefri) spiller elevene sjakk mot hverandre.

.
Main Image