Klasser og avdelinger Forside
Sam Eydes Gate 163 3660 Rjukan
Telefon: 35082770 Send oss e-post
Redaktør: Jorunn Øverland
SKAL DU HENTE BARN PÅ SKOLEN ELLER SFO?

Husk at når du skal hente barnet ditt på skolen eller på SFO - skal du til ditt viktigste møte denne dagen!

Når barnet ditt nylig har begynt på skolen/SFO ønsker vi at du henter barnet ditt inne i garderoben, eller inne i SFO lokalene. Dette gir deg mulighet til å ta i mot beskjeder fra oss.

Vi vil også at du besøker garderoben og ser etter om barnet trenger byttetøy, eller om noe tøy bør bli med hjem for en vask.

Gi oss beskjed når du henter barnet ditt. «Meld» barnet ut ved å signere i protokollen, og sett barnets navnelapp på «hjem» på tavlen vår.

Når barnet ditt blir eldre, og føler seg trygg sammen med oss kan han/hun begynne å gå hjem fra SFO selv eller ta buss  hjem alene.   Da ønsker vi at dere gir oss tydelige beskjeder om avtaler dere inngår sammen med barnet. Dere kan informere oss daglig, eller vi kan inngå faste avtaler om når vi skal sende barnet ditt hjem. Da trenger vi beskjed hvis vi skal avvike fra avtalen.

Når barnet ditt skal ta buss alene for første gang, er det viktig at dere øver sammen først.

Det er dere foreldre som bestemmer om vi skal sende barnet hjem alene eller om skal følge bussen. Hører vi ikke noe fra dere, regner vi med at dere kommer for å hente barnet selv.

Hvis barnet ditt skal hentes av andre enn foreldrene, er det viktig at skolen/SFO får beskjed.

Vi kan selvsagt ta imot faste avtaler om hvem som kan hente uten daglig beskjed. Vi  ønsker at du møter barnet ditt ute, eller inne i SFO lokalet. På grunn av trafikksikerhet, og omsorg for barnet ditt ønsker vi ikke å sende barnet ditt alene ned til parkeringsplassen eller la de vente ute uten tilsyn etter stengetid.