Klasser og avdelinger Forside
Sam Eydes Gate 163 3660 Rjukan
Telefon: 35082770 Send oss e-post
Redaktør: Jorunn Øverland
Invitasjon til foreldreveiledning i regi av Rjukan helsestasjon.

Rjukan helsestasjon inviterer dere foreldre til gruppeveiledning i programmet Circle of Security (COS). På norsk kalles den Trygghetssirkelen. Kurset skal blant annet gi dere foreldre verktøy til å bedre forstå hvilke behov barnet ditt har, hvilke signaler det gir og hva som kan gjøres for å møte disse behovene bedre. Kurs-start er onsdag 05.02.20 kl 17.30-19.00 på Rjukan helsestasjon.

Rjukan helsestasjon har gleden av å invitere dere foreldre til gruppeveiledning i programmet Circle of Security (COS). På norsk kalles den Trygghetssirkelen.

Circle of Security (COS) er utviklet av de kjente barnepsykologene Hoffman, Cooper og Powel. Programmet bygger på forskningsbaserte grunnprinsipper som skal hjelpe til å skape trygghet og gode relasjoner mellom barn og foreldre.

Foreldreveiledningskurset Circle of Security (COS) skal gi dere som foreldre verktøy til å forstå bedre hvilke behov barnet har, hvilke signaler det gir og hva vi kan gjøre for å møte disse behovene bedre.

Målet med kurset er at barnet ditt skal få hjelp til å kjenne seg trygg, og på den måten stå sterkere rustet til å møte utfordringer vi møter i livet. Kurset kan også bidra til et bedre samspill mellom deg og barnet/barna dine.

Helsestasjonen starter foreldregruppe i COS - veiledning: Onsdag 05.02.20, kl. 17.30 - 19.00. Det vil være samme tidspunkt og ukedag alle gangene. Deretter 12.februar, (vinterferie), 26.februar, 04.mars, 11.mars, 18.mars, 25. mars 2020.

For mer informasjon og påmelding, ta kontakt med helsesykepleier Louise H. Sørensen, 90 67 47 88 eller helsesykepleier Ingebjørg Drivarbekk-Amot, 41 70 04 89.

For å kunne komme inn på helsestasjonen på dette tidspunktet, må dere møte opp på baksiden av helsehuset (mot Mina' s kreative hjørne). Helsesykepleier møter dere der.