Klasser og avdelinger Forside
Telefon: 35082770 Send oss e-post
Redaktør: Jorunn Øverland
Ferie for Alle- med Telemark Røde Kors

Telemark Røde Kors inviterer til Ferie For Alle påsken og sommeren 2020. Dette er et gratis ferietilbud til barnefamilier med svak økonomi. I Tinn skjer påmelding skjer gjennom Rjukan frivillighetssentral, eller andre offentlige instanser.

Mange barnefamilier i Norge sliter økonomisk, og det kan skyldes ulike årsaker. Noen av konsekvensene kan være at foreldrene ikke kan gi barna de sosiale opplevelsene som de har behov for. Ferie For Alle er et gratis ferietilbud til barn og barnefamilier med presset økonomi, og bidrar til sosial deltagelse, utvikling, nettverksbygging og inkludering. Ferie for alle retter seg mot familier som har så utfordrende økonomi at de ikke klarer å finansiere ferie- og fritidsopplevelser på egen hånd. Familiene kan ikke ha tilsvarende tilbud og økonomien må ha vært svak over tid. Familien må ha minimum et barn som går på barneskolen.

Tilbudet er blant annet:

Påskeferie i Skien Fritidspark. Uke 14-15 (03/04 - 06/04) . Siste påmeldingsfrist er 01.03

Sommerferie med badeland på Quality hotell Skjærgården i Langesund . Uke 26/27 (28/06 – 01/07 ), og uke 27 (01/07-04/07)

Sommerferie med dyreparkbesøk og badeland på Scandic hotell Sørlandet. Uke 32 (05/08-08/08)

Sommerferie på Fevik Maritime Leirskole. Uke 32/33 (09/08-13.08).

Siste påmeldingsfrist for sommerferie er 22.04.

Transport organiseres med buss, men det er også mulig å kjøre egen bil.

Foreldrene har ansvar for egne barn under oppholdet. Røde kors stiller med frivillige. Det er et rusfritt opphold, og det er ikke lov å nyte alkohol eller andre rusmidler under ferie for Alle. Søknadene prioriteres av Ferie for Alle.

Påmelding kan kun skje ved av en påmelder. Ønsker din familie og delta på dette kan du ta kontakt med leder ved Rjukan Frivillighetssentral Åshild Langeland tlf: 46 818311.

For mer informasjon om tilbudet kan du også ta kontakt med sosiallærer eller kontaktlærer ved skolen. Skolen kan formidle en detaljert oversikt over tilbudet.

Telemark Røde kors kan også svare på spørsmål. Kontaktperson her er Mona Tveitan 45864941.