Klasser og avdelinger Forside
Informasjon fra SFO

Informasjo fra SFO til foreldremøter til 1. trinn 27.8.20

Informasjon fra SFO:

• SFO barn er fortsatt organisert i grupper / kohorter per trinn, som følge av smittevern. De har egne rom inne og egne områder ute. Det er i utgangspunktet faste voksne med gruppene.
  • Vi har informert om at vi vil begynne med mat i SFO, men må dessverre utsette dette inn til videre.
  • Foreldrene kan komme inn i skolebygget ved levering og / eller henting av barn. Det er ønskelig at foreldrene sjekker garderobeplassene, og gjenglemt klær. OBS – pass på 1 – meters avstand.
  • Vi skal begynne med inne SFO før skoletid fra uke 38. Da kan foreldre komme inn i garderobene og levere barn til voksne på SFO.
  • Kommunikasjon mellom hjem og skole f.e. om henting av barn, og lignende skal helst skje skriftlig på Transponder.
  • Forslag til de nye vedtekter for SFO er sendt til politisk behandling, nye saker er:
    • Familiene som har samlet inntekt under 3G har krav på gratis plass.
    • Ingen familie skal bruke mer enn 6 % av sin samlede inntekt på barnehageplass eller SFO plass / gjelder per barn. De som gjør det har krav på moderasjon. Det må søkes om moderasjon. Søknadskjema blir publisert på solenes og kommunenes hjemmeside.
  • Vi trenger en foreldrerepresentant for SFO foreldre til skolenes samarbeidsutvalg. Representanten møter kun når behandles saker fra SFO. FORSLAG ØNSKES!