Klasser og avdelinger Forside
Telefon: 35082770 Send oss e-post
Redaktør: Jorunn Øverland
Informasjon til foreldre om gratis – og deltidsplasser på SFO

De nye vedtektene for SFO i Tinn kommune gir familiene mye større fleksibilitet til å tilpasse tilbudet til barnas behov.

Det er fortsatt gode økonomiske rammer for gratis plass i SFO. Familiene skal ikke bruke mer enn 6 % av inntekter i husstanden til SFO kostnad per barn.

Søskenmoderasjon ble utvidet til å omfatte barn både i SFO og barnehagen.

Vi har fra før mange barn som har gratis plass i SFO. Gratis plass avgrenses i de nye vedtektene til en deltidsplass. Det vil si at barn med gratis plass, i likhet med barn som har deltidsplass, kan bruke SFO inn til 8 timer i uka. Her praktiseres det fleksibilitet over to uker. Hvis man bruker tilbudet over 8 timer i uka, faktureres dette som en utvidelse til en full plass.

Vi har innført elektronisk inn – og utsjekking av barn på SFO og bruken av tilbudet blir loggført.

Ved elevfravær bruk fraværsføring i Transponder, da kommer dette direkte inn i vår oversikt.

For å kunne planlegge bedre bruk av personalet på SFO, ønsker vi at alle barn som har gratis - eller deltidsplass leverer en ukeplan for bruk av tilbudet. Vi håper at foreldre blir behjelpelig med dette, slikt at vi har mulighet til å gjøre en bedre jobb for barn.

Dere kan bruke vedlagte skjema eller sende en oversikt på Transponder.

Hilsen fra SFO!