Klasser og avdelinger Forside
Redaktør: Jorunn Øverland
Nye vedtekter for SFO i Tinn kommune

Kommunestyret har vedtatt nye vedtekter for SFO den 15. februar 2023
Det som er nytt i de nye vedtektene i forhold til de fra 2021 kan du lese her:

Vedtekter i sin helhet er vedlagt og kan lastes ned.

1. Deltidplass er utvidet fra 8 timer i uka til inntil 12 timer i uka, og inntil 3 hele dager i uka i skolenes ferier. Dette gjør at deltidstilbudet er i samsvar med lovendringer om rett på gratis SFO for alle barn på 1.trinn (fra august 2022).
  2. Deltidsplass må brukes innenfor kjernetiden til skolene.  For Rjukan barneskole er dette mellom kl. 7:30 og 15:00. Hvis familien har behov for å benytte SFO utenfor kjernetid må man utvide plassen til fulltidsplass.
  3. Husstander med inntekt under 3G (334 431kr per mars 2023) og mottakere av sosialhjelp kan søke om gratis deltidsplass.
  4. Det er viktig å presisere at gratis plasser gjelder inntil 12 timer i uka i kjernetid. Utvidelse av SFO – tid må betales med vedtatte satser. Alle plasser faktureres med kost for mat, det gjelder også gratisplasser.
  5. Vi går tilbake til 11 måneders betaling med ferier inkludert,  i stedet for 10 måneders betaling ekstra betaling i ferier. Betalingsfri måned er juli.
  6. Det er fortsatt obligatorisk påmelding for å få plass i feriene.
  7. For barn med deltidsplass kan man kjøpe ekstra dager i ferier. Kjøp av ekstra dager i skolenes ferier er bindende og faktureres løpende.
  8. SFO holdes åpent i feriene uavhengig av antall påmeldte barn.
  9. Bestemmelsene fra de nye vedtektene i forhold til fakturering vil gjelde fra faktura for april 23.
  10. SFO-prisene er uendret fra 2022.

Gjeldende priser per mars 2023 er:
Heltid: 2150,- (+ mat 250,-)       Deltid: 1290,- (+ mat 200,-)
Utvidelse fra gratis deltid til full plass: 860 (+ mat 50,-)
Kjøp av ekstra dager: 150 (+ mat 20,-)
Ved behov for utvidelse av SFO-plass, kan dette gjøres digitalt (se skolens hjemmeside) eller kontakt Ajdin Pasovic.            Ta også kontakt ved søknad om redusert oppholdsbetaling eller rett til gratis plass.