Velg seksjon Framside
Informasjon om aktivitetsgrupper

Til føresette på 1.trinn

Informasjon frå VID - vitenskapelige høgskole:

I ukene 8 til 18 vil det være besøk av 1.års ergoterapeutstudenter fra Vid vitenskapelige høgskole i Sandnes.  Studentene vil inngå i det daglige arbeidet én dag i uken i den aktuelle perioden. Som en del av deres læringssituasjon vil studentene tilby gruppeaktiviteter for barna/ungdommene. Fokuset i gruppen er på helsefremmende og forebyggende aktivitet som er tilpasset plassens aktivitetsønsker.

Studentene vil etter endt periode skrive en praksisoppgave om sine erfaringer fra arbeidet med aktivitetsgrupper. I oppgaven skal studentene beskrive eget arbeid med forberedelser, gjennomføring og evaluering av aktivitetsgruppene. Det vil ikke være fokus på enkeltbarn/-ungdommer i oppgaven. Alle barn vil derfor være fullstendig anonyme.

Dersom dere ikke er interessert i et tilbud om aktivitetsgruppe med våre studenter ber vi dere gi beskjed til de ansatte.