Besøksadresse Kjærholen 5 4316 SANDNES Telefon: 51 33 83 00 Send oss e-post
01020304050607
Værvarsel fra yr.no, levert av NRK og Meteorologisk institutt
Gå til Its Learning

Slik bruker du hjemmesiden!

Du kan navigere på hjemmesiden ved å bruke "Meny" til venstre eller ved å bruke "Velg seksjon" til høyre.

Under "Meny" til venstre finner du informasjon om skolen, bl.a. om ansatte, planer og resultater.

Under "Velg seksjon" til høyre finner du bl.a. oppdaterte nyheter fra hvert trinn og fra SFO, nytt fra FAU og SU og bildegallerier fra skolen vår.

Det er mulig å abonnere på nyheter. Da får du nyheter direkte på mail.

Hilsen rekTor

FAU inviterer alle foreldre på Smeaheia til leksedebatt torsdag 11. april fra kl. 18:00 til 19:00 i gymsalen. Blant deltakerne i diskusjonspanelet er rektor på Kleivane skole som vil snakke om erfaringene med leksefri skole og leder og nestleder i elevrådet som vil få fram elevenes stemme. Bjørn Christian vil være kveldens «programleder».

Skolene i Sandnes har fått oppdrag av skolesjefen på bakgrunn av politisk vedtak i 2023. Skolene kan velge mellom leksefrI eller en bevisst tilnærming til lekser. Etter involverende prosesser skal vi i løpet av våren lande på en endelig tilnærming til lekser etter at foreldre, elever og de ansatte har fått sagt sin mening.

Vi fikk en flott dag i påskesol på Stavtjørn. Det smakte ekstra godt da det forrige forsøket ble avlyst p.g.a. stiv kuling.

Latter, blide fjes, skiturer, grilling, knall og fall og amerikansk fotball var blant dagens ingredienser!

Smeaheia skole får hele 63 nye 1. klassinger til skolestart 14. august. De vil bli fordelt på tre klasser.

Onsdag 6. mars hadde ledelsen første foreldremøte. Tema for møtet var bl.a. forberedelser til skole- og SFO-start, fadderordning og forventninger.

Under høyrefanen "Foreldremøte" kan du lese hele presentasjonen.

Mandag 4. september starter leksetid for elevene på 4. trinn. Informasjon, med registrering til leksetid, er sendt alle aktuelle elever via Transponder.

Hei

Som kjent er vi en av mange skoler som er Hjertesoneskole.

Elevrådet og klassene har arbeidet godt med Hjertesone for at våre elever skal gå eller sykle til skolen, men vi har ennå en vei å gå.

"Alle elevene er våre" betyr for oss at vi skal ha en skole der alle elever opplever å være inkludert i fellesskapet, og de voksne har holdningen “alle elever er våre”. Lærerne og “laget rundt eleven” skal tilrettelegge for faglig og sosial læring for alle elever.

For skoleåret 2023-24 vil vårt utviklingsarbeid bære preg av at lærere, miljøveiledere og miljøpersonell sammen arbeider for å inkludere alle elevene våre. Inkludering handler om å tilpasse læringsmiljøet til mangfoldet blant elevene, og gi alle reell mulighet til å delta i det faglige og sosiale fellesskapet.

For å skape et et trygt og godt skolemiljø på Smeaheia Skole, gleder elevrådet og FAU seg til å invitere alle elever på Klubbkveld!

Første klubbkveld er torsdag 18. januar. Vi satser også på klubbkvelder torsdag 14. mars og torsdag 25. april!

Alle får nå ett lodd gratis. Du kan kjøpe flere hvis du vil. 1-4. trinn starter kl. 18:00 og blir til og med loddtrekningen kl. 19:15. 5-7. trinn kommer ca. 19:00 til loddsalget og til 20:30.

Samarbeidsutvalget ved Smeaheia skole for skoleåret 2023-2024 ble konstituert 13. september 2023

Samarbeidsutvalget er også skolemiljøutvalg i samsvar med Opplæringsloven § 11-1a.

Følgende ble valgt til leder, nestleder og sekretær:

Leder: Siri Øyen Brekke, FAU (mor 2A)

Nestleder: Julie Theresa Olsen, FAU (mor 5A og 7A)

Sekretær: Rektor

Fra elevrådet stiller Erle 6B (leder) og Naomi 7B (nestleder).