Besøksadresse Skoleveien 2 4380 Hauge i Dalane Telefon: 51 47 07 00 Send oss e-post
Postadresse Gamleveien 20 4380 Hauge i Dalane
Redaktør: Erling Mjølhus
Calendar
Title and navigation
<<<mars 2024><<
mars 2024
mtotfls
18192021222324
01020304050607
Informasjon til 10. klasse - foreldremøtet 1.10.19

Elevene får kontinuerlig underveisvurdering. Den skal fremme læring, og gi eleven mulighet til å forbedre kompetansen sin gjennom opplæringstiden i faget. Den kompetansen eleven har vist underveis i opplæringen er en del av grunnlaget for vurderingen når standpunktkarakteren i fag skal fastsettes (til sommeren på 10.trinn). Elevene vil få standpunktkarakterer i fag utdelt i begynnelsen av juni, slik at klageretten på 10 dager kan overholdes innenfor skoleåret. Det blir ikke sendt hjem varsel før sommeren, selv om vurdering i fag kan bli lavere enn til jul. Underveisvurderingen skal ta høyde for at slik informasjon er gitt.

Dersom eleven ikke gjør seg vurderbar, og det er fare for at det ikke kan bli satt karakter, blir det kontinuerlig sendt hjem varsel om at det er fare for at det ikke kan bli satt karakter i dette faget.

I orden og oppførsel blir det sendt varsel kontinuerlig, dersom det er fare for at denne karakteren kan bli dårligere enn G. Hvis det er en særlig grov hendelse kan karakteren bli satt ned uten varsel.

Karakter i orden og oppførsel blir ikke satt endelig før etter at all undervisning er avsluttet, etter Tyskland/Polen turen.

I vurderingen i fag skal ikke forutsetningene til den enkelte, fravær eller forhold knyttet til orden og oppførsel trekkes inn. Fravær og manglende innsats inngår i vurderingen i orden og/eller oppførsel. Stort fravær, eller andre særlige grunner kan føre til at det ikke er grunnlag for å sette karakter. I faget kroppsøving skal innsatsen til eleven være en del av grunnlaget for vurdering.

Grunnlaget for vurdering i orden og oppførsel er knyttet til i hvilken grad eleven opptrer i tråd med ordensreglementet. Formålet med vurdering i orden og i oppførsel er å bidra i sosialiseringsprosessen til eleven, skape et godt psykososialt miljø og gi informasjon om eleven sin orden og oppførsel.

Det føres ikke lenger anmerkninger, teamet vurderer helhetsinntrykket av hver elev, hvordan elevene opptrer i samsvar med ordensreglementet. Dette gjøres jevnlig, og elevene får tilbakemeldinger.

Søke om fravær ikke ført på vitnemålet innen 7.juni. Gjelder innvilga permisjoner, sykdom med legeerklæring, fra 4.dag. Gjelder bare hele dager. Skjema på skolens hjemmeside.

To eksamener – en skriftlig – matte,engelsk eller norsk (to dager hvis norsk). En muntlig eksamen.

TYSKLAND / POLEN TUREN

• Dette er en skoletur – det er ikke tillatt for noen som er med på turen å nyte alkohol i det hele tatt. Skoleturen er innarbeidet i skolens årshjul og virksomhetsplan, og regnes som skoletid døgnet rundt.
  • Foresatte som er med på turen må derfor skrive under både på taushetserklæring, og på at de ikke skal nyte alkohol i det hele tatt (det virker kanskje rart å si det  - men forbudet gjelder også på rommet).

Hauge i Dalane 1.10.19
Karen Arnø Grastveit