Bedehusvegen 4 4120 Tau
Telefon: 51742770 Send oss e-post
Redaktør: Monica Helgøy
Gå til Google Classroom
Til alle elever vedr. karakterer

Melding som ble sent hjem fra Gran ungdomsskole i 2019 gjelder også for alle våre elever her på Tau ungdomsskole.

Vi låner deres budskap:

Kjære elever

Nå har du fått karakterer for 1. termin. Før du ser på karakterene dine, er det noe viktig du må være klar over. Disse karakterene viser ikke hvor utmerket og unik du er. Disse karakterene viser ikke at du er en god venn eller at er flink til å passe dine søsken. De viser ikke at du danser med de kuleste bevegelsene eller at du sprer glede til dine omgivelser med ditt nydelige smil.

Karakterene viser ikke at du er omsorgsfull eller omtenksom eller at du hver dag gjør ditt aller beste. Disse egenskapene blir du aldri testet på i en prøve.

Disse karakterene viser bare hvordan du har gjort det i de ulike fagene, men de forteller ikke alt. De sier ingenting om at du kanskje har utviklet deg eller forbedret deg på et område du kanskje synes var vanskelig tidligere. De kan ikke fortelle at du lyser opp dagen for læreren din. De kan ikke fortelle hvor fantastisk spesiell du er.

Se på karakterene og les tilbakemeldingene som finnes på classroom, men husk:

Det er ingen prøver eller tentamener som kan vise alle de fine egenskapene du har, som gjør deg til akkurat den personen DU er!

God helg til dere alle sammen.

Hilsen rektor Monica Helgøy

.