Bedehusvegen 4 4120 Tau
Gå til Google Classroom
Demokrativerksted på Utøya

🌿Reisebrev fra Tau ungdomsskole🌿 Demokrativerkstedet i Oslo og på Utøya

Vi reise tre elever og en lærer fra Tau ungdomsskole til Oslo og Utøya. (Mina Kvame 9a, Oda Tveit Myklebust 9b, Joel Nag 9c og lærer Janet Førde) Her fikk vi møte elever og lærere fra ulike ungdomsskoler i andre deler av landet. Vi hadde tre innholdsrike, travle og kjekke dager. Først var vi på 22. julisenteret i Oslo, så til Utøya der vi overnattet i to netter. Der fikk vi lære mer om terrorangrepet 22. juli, og møtte vitner som hadde vært der den dagen. Utenom fikk vi lære mye om demokrati og ulike meninger i samfunnet. Vi gikk gjennom ulike øvelser om engasjement, bekjempe hatprat, og å forstå ulikheter i samfunnet.

Elevene holdt foredrag for resten av elevene på skolen og formidlet budskapet om hvor viktig det er å opprettholde vårt demokrati og jobbe med inkludering

For mer informasjon om opplegget se: https://demokrativerksted.no/

.
Main Image