Velg seksjon Framside
Telefon: 51742700 Faks: - Send e-post til oss
Redaktør: Katrine Fjelde Amdal
AUGUST/SEPTEMBER NYTT FRA TAU SFO

Sammen med mor eller far kom noen av de nye 1. klassingene i SFO for første gang mandag 6. august. Et ny kapittel i deres liv startet denne dagen.

Derfor var det ikke rart at barna var forventningsfulle og spente på samme tid. Samtlige som startet før skolestart traff heldigvis på barn de har gått i barnehagen med. At de traff igjen venner og kjente opplevdes trygt og godt, og derfor kunne foresatte trekke seg tilbake etter en liten stund. Det samme opplevde vi med 1. klassingene som kom etter skolestart. I et forunderlig tempo har samtlige barn vist at de er svært tilpasningsdyktige og lærenemme. 6 åringene har allerede nå lært at de skal stille seg i kø for innregistrering til SFO etter skoleslutt, ta med matpakker og komme til fast spisested, rydde opp etter seg og gå ut til felles utelek. De vet også hvor SFO basen er, gymsal og aktivitetshus. I tillegg er de dyktige til ta imot beskjeder og følge opp med en gang. Personalet observerer også at dette er en gjeng som har veldig gode lekeferdigheter og kan samhandle seg i mellom på en hyggelig måte. De viser hele tiden at de selv er en god venn i form av å dele leker, mat og justere seg etter hverandres ønsker. I SFO får barna god anledning til å drive med en av sine favorittsysler - det å få leke. Dermed oppleves kanskje ikke overgangen fra barnehagen til SFO så stor.

Gjensyn med gamle kjente er hyggelig og derfor er det veldig kjekt når de "gamle" SFO -barna kommer tilbake i SFO etter ferien. Årets SFO kull er en flott gjeng bestående av 39 førsteklassinger, 25 andreklassinger, 26 barn i tredje klasse og 6 fjerdeklassinger.

VIKTIG INFO!

* SFO personalet vil gjerne følge opp alle beskjeder fra foresatte, men for å kunne klare dette må vi få alle beskjeder innen kl12 den dagen beskjeden skal gjelde. Mottar vi meldinger etter kl 12, kan ikke SFO garantere at vi får anledning til å følge opp den aktuelle beskjeden.

* Foresatte skal anvende kontraktskjema/hentekontrakt angående faste avtaler. Eks: banet skal alltid gå hjem til faste tider eller sendes på piano, dans, Blå Hest, leksehjelp osv. Dette skjemaet er tilgjengelig på vår hjemmeside. SFO legger inn faste beskjeder på våre ukeplaner og barnelister som utarbeides i forkant hver uke. Kontraktskjema må derfor fylles ut og sendes til SFO senest 1 uke før vi kan følge opp.

*Minner om fristen for påmelding til langdager i høstferien er 15 . september. Påmeldingskjema ligger på vår hjemmeside.

* Bygg og eiendom-seksjonen i Strand Kommune er ansvarlige for skoleutbyggingen på Tau. Her er det bestemt at kun besøkende til helsesøster kan benytte parkeringsplass utenfor SFO bygget/helsesøster. Foresatte som skal levere eller sette av barn som skal til SFO eller skolen om morgenen, og hente om ettermiddagen skal bruke parkeringsplass ved Rødlandsmyra. Se skilt. Samtlige bes derfor om å respektere og overholde denne bestemmelsen. Det er heller ikke lov å kjøre bil inn på ungdomsskolen sitt område. Det betyr at dere ikke kan kjøre opp til gymsal. Vi ser det er mange som bryter dette. Det gjelder sikkerheten til deres barn!! Takk til dere som allerede tar hensyn.