Velg seksjon Framside
Telefon: 51742700 Faks: - Send e-post til oss
Redaktør: Ruth Nina Fiskå Rypestøl
SFO NYTT - OKTOBER

Nå er høstferien over, og vi er klar for en fantastisk og fargerik høst. Dette er en nydelig årstid, og vi gleder oss til en spennende høst i Tau SFO. Vi krysser fingrene for tørt og fint vær, for vi satser på å være mye ute. Snart åpner det nye uteområdet her på Tau Skole, og det blir et eventyr hvor vi skal undersøke hver krinkel og krok. Vi GLEDER oss!!!!

Nå har det gått 2 måneder siden oppstart, og vi har fått tid til å bli kjent med de nye 1. klassingene. Rutiner og regler har begynt å "sette seg", og barna har allerede gjort seg opp en mening om hva som er kjekkest å gjøre. I begynnelsen synes de det var så mye spennende at de ikke helt visste hvor de skulle begynne å leke, men nå har de fått god oversikt over leker, rom og voksne. Resten av gjengen( 2. -4. klassingene våre) falt inn i sine vante SFO rutiner slik det var før sommerferien, og slik går nå dagene:-)

Nytt av SFO-året er at vi prøver å ha en klubbdag. Vi setter opp nye klubber fra første mandag i måneden, og barna velger selv hvor de vil være. I utgangspunktet ønsker vi at barna skal prøve forskjellige klubber, men det er selvfølgelig DERES valg. SFO er påpasselig med at alle barn har mulighet til å "komme med" i ny klubb, og at ikke klubbene fylles opp med de samme barna. Vi har god oversikt over barnas ønsker og valg. I september og oktober har klubbene vært forming, tegnekurs, lek og aktiviteter i gymsal og sjakk-klubb. I tillegg kan barna velge fri lek i basen eller ute. Vi vet at dette tilbudet kolliderer med kulturskole tilbudet, men vi har valgt mandag som klubbdag fordi det er flest barn denne dagen. Barna har fordelt seg jevnt på alle tilbudene våre.

Det begynner å bli kaldere i været. 1. klasse har utedag mandager og 2.-4. klasse har utedag tirsdager. Vi vil minne om viktigheten av å kle seg etter vær. I tillegg er det greit om barna har klesskift enten på skolen eller i SFO. Barna har egne knagger/hyller i både SFO og på skolen. Det er også lurt å sjekke "plassen" deres med jevne mellomrom slik at dere har en oversikt om noe mangler/er vått eller trengs.

Som dere kan se, er det mye som skjer utenfor og rundt SFO for tiden. Det er fortsatt en del jobbing rundt oss, men det er mulig å parkere utenfor SFO-bygget for å levere og hente på SFO(ikke skolen!!) Det er flere arbeidere som kommer og går i løpet av dagen, og de bruker også "vår" parkeringsplass. Derfor vil vi be dere om å vise forsiktighet når dere bruker denne parkeringsplassen. Det er viktig å vite at det er flere barn som sykler/går hjem selv fra SFO, og vi må alle ta hensyn til våre myke trafikanter. Det er DERES barn, og vi må alle være gode forbilder.

Ellers vil SFO nevne at vi har mange fine øyeblikk med deres barn, og at vi er glade for at vi får "låne" dem av dere.

Ha en fargerik og tørr oktober!!!

Gøril