Velg seksjon Framside
Telefon: 51742700 Faks: - Send e-post til oss
Redaktør: Katrine Fjelde Amdal
SFO NYTT - JANUAR

VELKOMMEN TILBAKE !! Det er så kjekt å se barna deres igjen, og det er godt å komme tilbake til hverdagen. Til tross for at SFO befinner seg midt i skoleåret fordi vårt nåværende skoleår starter 1. august 2019, ønsker vi likevel alle et godt nytt kalenderår. Med nytt skolebygg, en ferdigstilt Ryfast tunnel og en herlig gjeng med SFO unger har vi alle forutsetninger for en fin oppstart nå i 2020. Januarplanen fra oss er denne gangen viet nyttig informasjon til foresatte med barn i SFO.

1. ENDRING ELLER OPPSIGELSE AV SFO PLASS:

* Vi vil gjøre samtlige oppmerksomme på Strand Kommunes SFO- vedtekter, og at i henhold til vedtektene kan ikke SFO plassen endres eller sies opp hvis søknad om dette kommer etter 1. mars. Denne begrensningen gjelder ut nåværende SFO år 2019/2020. Vi minner også om oppsigelsestiden som er 2 mnd fra den 1. i måneden.

* Angående kommende SFO år 2020/2021 skal IKKE barn som allerede går i SFO søke om igjen eller bekrefte SFO plassen. Men det må gjøres dersom barnet skal endre eller si opp plassen fra 1. august. Dette gjøres via Oppvekstportalen innen 15. april 2020.

* Barn som skal begynne i 5. klasse til høsten trenger ikke søke om oppsigelse da dette skjer automatisk.

2. SOMMERFERIE 2020.

I år er vi tidlig ute med informasjon om sommerferien fordi vi gjerne får spørsmål om dette fra foresatte. Siste skoledag før sommerferien er torsdag 18. juni. Minner om at vi har et årshjul som ligger til høyre på vår hjemmeside som er en oversikt over alle langdager, ferier og planleggingsdager i Tau SFO.

* I skolens sommerferie holder Tau SFO åpent kl 0700 - 1630:

- Fredag 19. juni ( uke 25)

- Mandag 22. juni - fredag 26. juni (uke 26)

- Mandag 29. juni - fredag 3. juli (uke27)

- Feriestengt i uke 28, 29, 30 og 31

-Tirsdag 13. og onsdag 14. august (uke 32)

- Mandag 12. august er planleggingsdag

- Skolen starter torsdag 15. august og fra da av har SFO ordinær åpningstid før og etter skoletid

* Påmeldingsskjema til langdager for sommeren vil bli lagt ut i god tid på vår hjemmeside. Påmeldingsfristen vil bli satt til 15. april. Minner om at barn som skal slutte kommende skoleår ikke kan benytte seg av våre langdager i august siden dette er nytt SFO år.

3. PRISENDRINGER:

Strand Kommune har på sine vedtekter for skolefritidsordningen kommet med nye prissatser gjeldene fra 01.01.2020:

2 dager pr. uke: 1400,-

3 dager pr. uke: 2100,-

4 dager pr. uke: 2680,-

5 dager pr. uke: 3090,-

Ekstra dag kan kjøpes for 200,- pr dag de dagene skolen holder åpent.

Det var alt folkens, takk for at dere ville lese:-)

Ha en snøfull januar måned.