Tjensvollveien 54 Postadr: Tjensvoll skole, Postboks 8069, 4068 Stavanger
Telefon: 51 83 91 00 Faks: 51 83 91 10 Send oss e-post
Redaktør: Anita Legland
http://www.udir.no/Laringsmiljo/Bedre-laringsmiljo/Hjem-skole-samarbeid/filmer-om-hjem-skole-samarbeid/film-nar-barnet-har-det-vanskelig/ Ingen lenker i samlingen
Gjør lesingen morsommere

Årets SOMMERLES sparkes i gang første juni.
Sommerles er en nasjonal og digital lesekampanje for alle elever på 1.-7. trinn. Sommerles styrker leseferdighetene og gjør lesingen morsommere.
Sølvberget i Stavanger har sendt ut en egen video om Sommerles 2021: Bli med på sommerens kuleste lesekampanje! - YouTube
På hjemmesiden til Sølvberget i Stavanger finner du all den informasjonen du trenger, inkludert hvordan du melder deg på kampanjen som varer fra 1. juni til 31. august: Bli med på Sommerles 2021
Nettsiden til Sommerles 2021: Kommer snart – Sommerles
Fra 1. juni til 31. august kan du som går i 1. til 7. klasse delta på Sommerles.no

Sommerles gjør lesing enda morsommere! Du lager en profil på Sommerles.no, registrerer bøker, får lesetips, løser oppgaver og følger med på hva vennene dine leser. Her kan du også lese en superspennende fortelling, skrevet av forfatter Mari Moen Holsve. Har du ikke tilgang til nett, kan du delta med et lesekort. Spør på biblioteket!

Sommerles er for alle. For hver bok du legger inn, får du XP (poeng) og går opp i level. Du kan lese vanlige bøker, e-bøker, lydbøker, tegneserier, eller du kan bli lest for - all lesing teller. Og selvsagt har vi premier! Når du registrerer bøker du har lest, får du digitale trofeer til profilen din på nettsiden, og du kan hente premier på biblioteket i løpet av sommeren.

Til foreldre/foresatte
Sommerles.no er en nettbasert lesekampanje og er laget for å motivere barn til å lese av egen lyst. Det skal være gøy å være med! Barn som leser jevnlig i løpet av sommeren, styrker leseferdighetene sine gjennom en lang ferie. Noen leser på fritiden, men vi vet at de barna som ikke gjør det, stiller med et dårligere utgangspunkt ved skolestart. Vi håper at dere vil hjelpe oss med å motivere barna til å være med på Sommerles.no. Det er en fin aktivitet uansett hvor dere skal feriere i sommer. Ta turen innom altom.sommerles.no for mer info  - eller besøk ditt lokale bibliotek.

GOD SOMMER MED SOMMERLES.NO!