Tjensvollveien 54 Postadr: Tjensvoll skole, Postboks 8069, 4068 Stavanger
Telefon: 51 83 91 00 Faks: 51 83 91 10 Send oss e-post
Redaktør: Anita Legland
http://www.udir.no/Laringsmiljo/Bedre-laringsmiljo/Hjem-skole-samarbeid/filmer-om-hjem-skole-samarbeid/film-nar-barnet-har-det-vanskelig/ Ingen lenker i samlingen
Fokus i oppstarten

Fra oppstart av har  vi  hovedfokus på å bli kjent med hverandre. Gjennom kommunikasjon og ulike aktiviteter blir vi kjent med alle små og store på SFO-en vår. Dagsrytme, rutiner og regler på SFO skal læres og oppfriskes. Gjennom kommunikasjon og samspill blir vi tryggere på hverandre. Aktivitetene er ikke detaljplanlagt enda, men vil bli tilrettelagt etter barnegruppe og det enkelte barns behov. Dessuten vil barna få mulighet til å komme med idéer og innspill, og vi voksne skal prøve å være imøtekommende så langt det lar seg gjøre. I starten vil vi bevisst bruke mye tid på lek, slik at barna kan nærme seg hverandre og oss voksne i sitt eget tempo. Etter hvert vil vi gripe fatt i det barna er interessert i og jobbe videre med det.

.