Tjensvollveien 54 Postadr: Tjensvoll skole, Postboks 8069, 4068 Stavanger
Telefon: 51 83 91 00 Faks: 51 83 91 10 Send oss e-post
Redaktør: Anita Legland
http://www.udir.no/Laringsmiljo/Bedre-laringsmiljo/Hjem-skole-samarbeid/filmer-om-hjem-skole-samarbeid/film-nar-barnet-har-det-vanskelig/ Ingen lenker i samlingen
Vigilo for skole er tatt i bruk

2. januar tok alle skolene i Stavanger i bruk Vigilo som administrativt system for elever, timeplan, fravær og karakterer. Oppvekst- og administrasjonssystemet (OAS) skal etter hvert brukes for skoler, barnehager og SFO, og erstatter IST.

Systemet brukes også i forbindelse med gjennomføring av nasjonale prøver, eksamen og rapportering til ulike nasjonale registre, som for eksempel vitnemål for opptak til videregående opplæring.

-Vi har fått et moderne og intuitivt system for å administrere elever og skolehverdagen. Vi gleder oss til å kunne ta i bruk flere deler av Vigilo. Særlig ser vi fram til å få kommunikasjonsmodulen på plass, sier skolesjef Jørn Pedersen.
Innføringen av Vigilo som administrativt system for SFO og barnehager er foreløpig utsatt til 1. februar 2023. Dette er gjort for å sikre at verktøyet fungerer godt før det tas i bruk av de ansatte.

Les mer om Vigilo her

Tilgang til foreldre blir gitt når kommunikasjonsmodulen skrus på. Her skal vi i første omgang pilotere løsningen på utvalgte skoler og barnehager før løsningen blir tilgjengelig for alle. Pilotering vil skje i løpet av våren og hele løsningen vil være aktiv fra skolestart 23/24.

.