Velg seksjon 7.trinn
Tjensvollveien 54 Postadr: Tjensvoll skole, Postboks 8069, 4068 Stavanger
Telefon: 51 83 91 00 Faks: 51 83 91 10 Send oss e-post
Redaktør: Anita Legland

3. trinn har laget steinalderbosetting. De har jobbet med: helleristninger, runer, sett på redskaper, boplass og mye mer.
Mye jobb og mye gøy der alle har fått deltatt og lært mye.

Det er veldig kjekt å se alle de flotte bildene elevene på 4. trinn har laget.

Elevene har malt med akvarellfarger og brukt kritt eller kullstift.

Har du skøyter i str. 37-42 som du ikke bruker lengre?

Fint om du vil gi dem til Tjensvoll skole, vi trenger dem..

Vi minner om at fredag 17.november er planleggingsdag. Skole og SFO er stengt denne dagen.

Her er en oversikt over hva som skjer under åpen dag onsdag kl.15.11.23 kl. 17.30-19.00

Aktiviteter, kafe og salg av elevprodukter finner stort sett sted i elevenes egne klasserom.

Gymsalen er tilgjengelig for elever på 1. og 2 trinn.

Vi minner om at kjøp av elevprodukter er frivillig og at vi har satt ned priser på kaker, kaffe og saft i kafeene.

Pølser selges på SFO-kjøkken v / gymsalen og på Mat &  Helserom.

Vi har gleden av å invitere til Åpen dag på Tjensvoll skole,

onsdag 15. november kl. 17.30-19.00.

Det er obligatorisk oppmøte for alle elever.

Det vil være forskjellige aktiviteter på skolen. Dere er velkomne til å gå rundt og se i alle rom, og å sette dere ned i noen av kafeene.

Årets inntekter går til Hei verden og deres arbeid i Zambia.

Mer informasjon om Åpen dag vil bli skrevet på ukeplan og sendt ut i Vigilo.

Les mer om Hei verden og deres arbeid ved å trykke her.

Vel møtt!

Hei kjære foreldre!

Jeg har fått en del henvendelser fra elever på mellomtrinnet den siste tiden som forteller om ubehagelige hendelser og mobbing via sosiale medier. Her kommer en liten påminnelse eller oppfordring fra skolehelsetjenesten om å sette kloke og tydelige grenser for deres barns bruk av sosiale medier. Den siste tiden har spesielt appen Sendit (som gjør det mulig å sende og motta anonyme meldinger og kobles mot Snapchat) skapt en del ugreie for flere barn. Barnevakten.no fraråder bruk av Sendit.

Det er fremdeles billetter igjen til Rogaland teater sin forestilling KVAKK. Lørdag 9. desember kl. 15.00. Vi har fått veldig god rabatt: 120 for barn mot 200 ordinært og 170 for voksne mot 250/300 ordinært.

Siste frist for på melding er søndag 5. november.

Vi opplever at mange ikke har fullført innsendingen av samtykkene.For at samtykkene skal være aktive, må dere huske å trykke send etter å ha haket av i boksen for «Ja». Når samtykket er sendt inn, vil teksten «Trekk samtykke» vises.

Skolen trenger i en del tilfeller samtykke fra dere foresatte.

Disse samtykkene er utarbeidet sentralt og ligger nå klare i Vigilo. For å få tilgang til samtykkene skal dere logge på i foreldreportalen i nettleser.
Merk at det  ikke er mulig å svare på samtykker i Vigilo app. Det må gjøres via PC / Chromebook.

Torsdag 7. september blir det vaksinering av 7. klassingene med første dose HPV-vaksine. Andre dose blir til våren. Se informasjon sendt i Helsenorge.

Viktig: Husk å gi tilbakemelding i Helsenorge om ditt barn skal ha/ikke ha vaksinen.

Vennlig hilsen Ingrid

Skolen skal på høsttur førstkommende onsdag.
Det er viktig at elevene har klær etter vær.
De må ha med seg matpakke denne dagen. Det vil IKKE bli skolemat.
Husk drikkeflaske og gode sko.

Vi gleder oss til tur!

Klar, ferdig, gå - Skolestart! Tjensvoll skole har samarbeid med skolefrukt.no her er mulighet å bestille fersk frukt som kommer til skolen og blir delt ut til elevene. Frukten kommer 1 gang i uken og blir oppbevart i kjøleskap. Gå inn på skolefrukt.no for mer informasjon.

Helsesykepleier ved Tjensvoll skole i skoleåret 2023/2024 er Ingrid Elisabeth Haaland. Elever og foresatte som har spørsmål eller bekymringer knyttet til helse, trivsel, utvikling og annet er hjertelig velkomne til å ta kontakt! Skolehelsetjenestens lokaler ligger inn inngang B og til venstre, i 1.etasje. Helsesykepleier har taushetsplikt.

Tjensvoll skole fikk besøk av Streetart festival Stavanger. To lokale kunstnere utsmykker skolen vår. Atle Østrem og Kjell Pahr Iversen har laget kontrast mellom to forskjellige kunstuttryksmåter. Kom å se på den flotte skolegården vår!

Velkommen til informasjonsmøte ved Ullandhaug skole

Barneskoleårene er snart over og ungdomsskolen venter. I den forbindelse ønsker vi
velkommen til et informasjonsmøte for foresatte på Ullandhaug skole, onsdag 27. april kl.
18.00 i gymsalen
.

På programmet står informasjon om oppstart ved ungdomsskolen, valg av
fremmedspråk/ arbeidslivsfag- og valgfagstilbudet ved skolen. Det vil også bli mulighet for å
stille spørsmål dersom det er noe dere lurer på i denne forbindelse. Her vil dere møte rektor,
avdelingsleder 8.trinn, samt rådgivere ved skolen.
Informerer samtidig om at rådgiverne våre besøker barneskolene tirsdag 25.april, der de
informerer elevene på 7.trinn om hvordan det er å starte på ungdomsskolen, samt valg av
fremmedspråk/ arbeidslivsfag og valgfag.
Velkommen.

Unni Iversen,
Rektor, Ullandhaug skole

Det er nå lagt ut en del informasjon angående overgang til ungdomstrinnet. Informasjonen finner dere under fanen "Skole-hjem informasjon" på fremsiden.

Minner om frist for å søke fremmedspråk, valgfag og annen nyttig informasjon.

Elektronisk søknadskjema om elevpermisjon er klar til bruk. Dette skal benyttes i stedet for gammelt skjema på papir.

Har du det trygt og godt på skolen?

Vi ønsker at alle elevene våre skal ha det trygt og godt på skolen.

Dersom elever ikke har det trygt og godt, må de si fra til lærer eller rektor.

Vi på skolen skal gjøre alt vi kan for at elevene skal ha det trygt og godt.

Se film: