Velg seksjon Skolehelsetjenesten
Tjensvollveien 54 Postadr: Tjensvoll skole, Postboks 8069, 4068 Stavanger
Telefon: 51 83 91 00 Faks: 51 83 91 10 Send oss e-post
Redaktør: Anita Legland
Kontaktinformasjon skolehelsetjenesten Tjensvoll skole.

3. trinn har laget steinalderbosetting. De har jobbet med: helleristninger, runer, sett på redskaper, boplass og mye mer.
Mye jobb og mye gøy der alle har fått deltatt og lært mye.

Det er veldig kjekt å se alle de flotte bildene elevene på 4. trinn har laget.

Elevene har malt med akvarellfarger og brukt kritt eller kullstift.

Har du skøyter i str. 37-42 som du ikke bruker lengre?

Fint om du vil gi dem til Tjensvoll skole, vi trenger dem..

Onsdag 6. desember blir det vaksinering av 2. klassingene. Det er lurt at barna spiser en god frokost denne dagen og at de har på seg en t-skorte eller singlet innerst. De må gjerne ta med en bamse.

Viktig: husk å gi tilbakemelding i helsenorge om barnet skal ha/ikke ha vaksinen.

Vennlig hilsen helsesykepleier Ingrid

I går hadde jeg undervisning for 4. klassingene, tema var kropp, selvbilde og kroppspress. Jeg legger ved litt informasjon om opplegget slik at dere foreldre kan "jobbe" videre med disse temaene hjemme

22. november gis elevene på 6. trinn MMR-vaksinen.

VIKTIG: Husk å svare på meldingen som er sendt ut i Helsenorge om ditt barn skal ha/ikke ha vaksinen.

Vennlig hilsen Ingrid

Hei kjære foreldre!

Jeg har fått en del henvendelser fra elever på mellomtrinnet den siste tiden som forteller om ubehagelige hendelser og mobbing via sosiale medier. Her kommer en liten påminnelse eller oppfordring fra skolehelsetjenesten om å sette kloke og tydelige grenser for deres barns bruk av sosiale medier. Den siste tiden har spesielt appen Sendit (som gjør det mulig å sende og motta anonyme meldinger og kobles mot Snapchat) skapt en del ugreie for flere barn. Barnevakten.no fraråder bruk av Sendit.

Det er fremdeles billetter igjen til Rogaland teater sin forestilling KVAKK. Lørdag 9. desember kl. 15.00. Vi har fått veldig god rabatt: 120 for barn mot 200 ordinært og 170 for voksne mot 250/300 ordinært.

Siste frist for på melding er søndag 5. november.

Vi opplever at mange ikke har fullført innsendingen av samtykkene.For at samtykkene skal være aktive, må dere huske å trykke send etter å ha haket av i boksen for «Ja». Når samtykket er sendt inn, vil teksten «Trekk samtykke» vises.

Klar, ferdig, gå - Skolestart! Tjensvoll skole har samarbeid med skolefrukt.no her er mulighet å bestille fersk frukt som kommer til skolen og blir delt ut til elevene. Frukten kommer 1 gang i uken og blir oppbevart i kjøleskap. Gå inn på skolefrukt.no for mer informasjon.

Så kjekt å se de flotte 1. klassingene og dere minst like flotte foresatte i morges!
Jeg legger ut et dokument med informasjonen om skolehelsetjenesten som jeg gav i gymsalen i dag. Les dokumentet i notatsidevisning for utfyllende informasjon.
Husk å sjekke om du er digitalt aktiv på vegne av ditt barn i Helsenorge, da dette er vår hovedkanal for innkallinger, å gi informasjon og kommunisere med dere foreldre.

Vennlig hilsen Ingrid

Helsesykepleier ved Tjensvoll skole i skoleåret 2023/2024 er Ingrid Elisabeth Haaland. Elever og foresatte som har spørsmål eller bekymringer knyttet til helse, trivsel, utvikling og annet er hjertelig velkomne til å ta kontakt! Skolehelsetjenestens lokaler ligger inn inngang B og til venstre, i 1.etasje. Helsesykepleier har taushetsplikt.

Har du det trygt og godt på skolen?

Vi ønsker at alle elevene våre skal ha det trygt og godt på skolen.

Dersom elever ikke har det trygt og godt, må de si fra til lærer eller rektor.

Vi på skolen skal gjøre alt vi kan for at elevene skal ha det trygt og godt.

Se film: