SFO
29300102030405
Værvarsel fra yr.no, levert av NRK og Meteorologisk institutt
Harry Potter på timeplanen

Mange spente, og noen skeptiske, elever ventet i skolegården med billetten til plattform 9 ¾ i sekken. De hadde allerede før helgen blitt plassert i de ulike husene av valghatten. I Håsblås var det noen 5.klassinger, noen 6.klassinger og noen fra 7.trinn, det var det samme i de andre husene.

Rektor Skoglund hadde gleden av å motta de første studentene på Bukworts skole for magi og mystikk. Elevene leverte billetten og gikk til sine første timer. Noen til gompologi, andre til alruner og tryllerier mens de siste tok turen til rumpeldunkbanen hvor professorene Benonisen og Nordheim ventet på dem. Onsdagen var det uteskole og huskonkurranser i Trollskogen hvor Ravnklo viste styrke i tautrekking og Griffing viste klokskap i quizen. Etter en torsdag med trylleformularer, fabeldyr, kalligrafi og gamle skrifter var det klart for rumpeldunkturnering på fredag og kåring av vinneren av huskonkurransen. Selv om Smygard stakk av med 50 poeng etter å ha bygget den beste kopien av Hekkveien 4 i Minecraft var jubelen størst i Ravnklo når de stakk av med huspokalen.

Etter avslutningsseremonien fant professor Skog en elev gråtende og eleven sier: “Jeg gråter fordi at nå er alt over. Det har vært så god stemning og felleskap i huset.”
Både elever og professorer har kost seg hele uken, og elevene trekker fram at det var veldig positivt å bli kjent med elever fra andre trinn og den store variasjon i fag med ulike utfordringer.

Elevvurdering av uken
«Denne uka var skikkelig artig! Vi ønsker flere slike uker». Elev 5.trinn

«Synes det var veldig morsomt for jeg fikk nye venner fra 6. og 7. trinn»

«Det var gøy med fag vi ikke har til vanlig». Elev 5.trinn