Jernbaneveien 24 4306 SANDNES
Redaktør: Gro Slåttelid
Gå til Its Learning
Morsmål som ressurs

Både på Udir og NAFO sine nettsider leser vi om hvor viktig det er at elevene bruker morsmålet som ressurs i språk- og fagopplæringen.

Onsdag 8. november hadde vi lærende nettverk for flerspråklige koordinatorer med fokus på akkurat dette: Hvordan kan nærskoler bruke morsmålskartleggingen slik at elevene får raskest mulig tilpasset opplæring mtp. faglig og norskspråklig utvikling?

Det ble en vellykket samling der tospråklige lærere, avdelingsleder og rådgiver fra FBU hadde hver sine innlegg. Resultatet av gruppearbeidet ligger i denne padleten. (Leses best i Google Chrome.)