Sandvigå 7 4007 Stavanger
Telefon: 91783173 Send oss e-post
Gi meg hånden din. Vi gir oss ikke før her er mobbefritt!

Mobbeombudet deltok i dag sammen med skolesjef Jørn Pedersen på Jåtten skoles markering av den nasjonale kampanjen mot mobbing og skolens eget mobbemanifest: Gi meg hånden din. Vi gir oss ikke før her er mobbefritt!  Som et symbol på dette fikk de satt håndavtrykket på skolens vegg. Det gjorde også rektor, FAU-leder og elevrådsrepresentantene.

Arrangementet startet med en appell fra rektor Arne Kristian Espedal, før både skolesjef Jørn Pedersen, mobbeombud Nina Bøhnsdalen, FAU-leder Espen Johnsen og elevrådsrepresentantene Pippi Johnsen og Kristin Løvik hadde sine appeller mot mobbing.

Mobbeombudets budskap er at alle barn i Stavanger har rett til å ha det trygt og godt skolen. Hvis noen bli plaget eller ertet, eller snudd ryggen til må de si ifra til noen på skolen eller til mamma eller pappa. Da kan hun hjelpe foreldrene så de kan hjelpe barna sine, sammen med rektor og lærerne, til å få det trygt og godt på skolen og SFO. Ingen barn skal grue seg for å gå på skolen fordi de blir mobbet eller oversett. Barna må si i fra til en voksen hvis de ikke trives på skolen, eller de ser at noen andre ikke har det greit på skolen, noen som alltid går alene eller blir plaget av medelever. Barnekonvensjonen, barneloven over alle barnelover sier at «Barn har en selvstendig og ubetinget rett til å bli hørt etter barnekonvensjonens artikkel 12» Alle voksne skal høre på, hjelpe og sørge for at barna får det bedre! Si ifra!

Main Image
Bilde 1 av 4