Publisert: 06. mars 2024 | Sist endret: 06. mars 2024 | Forfatter: Janne Epland

READ Kick-off

READ Agder er et samarbeid mellom kommunene i Agder med prosjektmidler fra Sørlandets Kompetansefond, Sparebank­stiftelsen Sparebanken Sør, Agder fylkeskommune og Statsforvalteren i Agder. Formålet med READ Agder er å gi økt leseglede blant barn og unge, og støtte foreldres involvering i barnas lesing. Les mer om READ-prosjektet her.

Her på Kringsjå hadde vi en hyggelig kick-off der alle foresatte og elever på de to yngste trinnene var invitert til informasjon om prosjektet, hvorfor lesing er viktig, en spennende høytlesningsstund med vår egen bibliotekar Sigrun og åpent bibliotek. Og det som kanskje var aller mest stas; Alle elevene fikk sin egen READ-bag med seg hjem der utvalgte flotte bøker lå klare til å bli lest. Disse er til utlån med litt ekstra lang lånetid. I bagen lå det også en hyggelig overraskelse til alle barna.

Vi på Kringsjå tror på lesing som en av grunnpilarene i alle læring, men også for egen glede og underholdning. Se gjerne videoen med skolens egne
elever som ble laget til anledningen. Lykke til videre med å lese for barna hjemme - det betyr mye!