Publisert: 21. mars 2024 | Sist endret: aldri | Forfatter: Terje Luksch Pedersen

Invitasjon til førskoledag

INVITASJON TIL FØRSKOLEDAG

Barn og foresatte ønskes velkommen til Solholmen skole på førskoledagen

Tirsdag 28. mai kl. 09.00 til 11.00

Vi møter ved «sandkassa» i skolegården klokken 09.00 der det vil bli opprop. Barna går frem til kontaktlærerne sine når de blir ropt opp, og «hilser» på dem. Etterpå går barna og lærerne inn i klasserommet og har litt leker, sang, samt får servert bolle og drikke.
I år blir det 30 elever på 1.trinn

Møte for foresatte i musikkrommet, kl. 09.15

Når barna går sammen med lærerne sine inn i klasserommet, blir det et møte for dere foresatte. Der blant annet rektor, inspektør og SFO-leder vil være til stede for å gi informasjon om skolestart, og dere kan stille spørsmål. Det blir også valg av foreldrekontakter.
De skal samarbeide med elevenes lærere, og representere 1. trinn i Foreldrenes Arbeidsutvalg (FAU). Vi ser frem til å bli kjent med dere foresatte, og gleder oss til å møte dere denne dagen

Etter at møtet er ferdig, skal dere (foresatte) stå rett utenfor inngangen til skolebygget for å ta imot barna deres når lærerne sender de ut.

Skolestart til høsten er torsdag 15. august kl. 09.00 for første trinn. Resten av trinnene på skolen begynner kl. 08.30.

Vennligst bekreft at ditt barn kommer på denne dagen innen 3. april, ved å sende en melding i visma appen, vennligst gi oss også beskjed dersom ditt barn har allergier ifht servering av hveteboller og melk.

Dersom dere lurer på noe vennligst ta kontakt.

Vi gleder oss til å ta imot de nye elevene og håper barna gleder seg til skolestart

Ledelsen v/ Solholmen skole
Mail: solholmen.skole@kristiansand.kommune.no