Sjekk av bremser før sykkelløypa.
Publisert: 11. april 2024 | Sist endret: 11. april 2024 | Forfatter: Hallgrim Aspenes

Fokus på Trafikksikkerhet

For en fin dag med fokus på et kjempeviktig tema, nemlig SIKKERHET I TRAFIKKEN.

Lena og Kristin klarte det igjen! De hadde samlet mange aktører for at hele skolen skulle få en spennende dag. De som stilte opp var; Nullvisjonen Agder ved Tom Erik, Brannvesenet (demo av klipping av bilvrak), Veltepetter og bråstopp (nullvisjonen), Røde Kors (info om deres arbeid), Boreal (demo av blindsone og kjøretur med bråbrems!), Politiet (fokus på sikkerhetssjekk av sykkel og øving i sykkelløype) og UFO Skantraf/Norges Lastebileier forbund. I tillegg har vi fått låne ei sykkelløype/hinderløype som står utenfor u-skolen. Den har vi lånt ut neste uke så nå får elevene som har sykkel+hjelm prøvd sine ferdigheter.

Barna virket engasjerte og fikk se en video om blindsone og trafikksikkerhet på starten av dagen. Klokken 8.45 startet det med en felles åpning av dagen i gymsalen. Her fikk vi takket Lena og Kristin som har laget til denne fantastiske dagen. Etterpå var det en felles demo for hele skolen der Brannvesenet viste hvordan de klippet opp en bil! Etterpå bar det gjennom stasjoner som Røde Kors, Sykkelløype v/politiet, tur med Boreal til Kjevik om demo av bråbrems.

Etter lunsj startet vi med en ny runde i sykkelløypa, litt frilek og så en tur til "Nullvisjon Agder" hvor Tom Erik snakket om "nullvisjonen".

Dagen ble avsluttet hos BB-teamet med Kuleis og noen "ting" som premie.

Med opphold og sol utover dagen ble det en perfekt ramme for "Broom Broom-dagen".