Velg seksjon Forside
29300102030405
Værvarsel fra yr.no, levert av NRK og Meteorologisk institutt
Digitale plattformer

Vi lever i et digitalisert samfunn, og stadig større del av informasjon foregår på digitale plattformer.

Dette gjelder også skolen, og her kommer en oversikt over hvilke plattformer som tas i bruk for å dele informasjon mellom skole og hjem.

Transponder er skolens SMS-system som dere kjenner godt. Her gis viktige beskjeder. Mobiltelefonnummer legges inn manuelt, så det er viktig at det meldes fra dersom meldinger ikke mottas. Ved å laste ned appen til transponder kan du som foresatt enkelt melde om fravær her. Hvis dere ikke får opp varsel når nye meldinger kommer, kan det være lurt å aktivere appen på nytt.

I VISMA Flyt Skole kan du som foresatt endre kontaktinformasjon, samt få en oversikt over registrert fravær. Det er viktig at dere holder denne informasjonen oppdatert da flere systemer avhenger av disse. Innlogging med MinID. Lenke legges i høyremeny.

Elevene har nå tilgang til Office 365, en skylagringstjeneste, der elevene også har tilgang på alle programmene til Microsoft Office, både i onlineversjon og fullversjon. Fullversjonene kan lastes ned på inntil 5 enheter. Det betyr at de kan logge på hjemme (på pc, nettbrett og telefon) og jobbe med samme dokumenter som på skolen.

Zokrates er ett påbygg til Office365, der elevene har oversikt over timeplan, ukeplan, innleveringer og resultater/tilbakemeldinger på innleveringer. Hos oss har mellomtrinnet tatt dette i bruk først (småtrinnet kommer etter), og det betyr at elevene ikke får ukeplan i papirutgave, men har tilgang til denne digitalt. Elevene må logge på med mailadressen de har på skolen ( Brukernavn er de 3 første bokstavene i for- og etternavn, dvs at "Petter Olsen" har mailadresse: petols@elev.malselvskolen.no). Lenke til elevenes påloggingsside legges i høyremeny.

I foresatte-portalen til Zokrates finner du informasjon som timeplan, ukeplan, innleveringer og eventuelt spesiell informasjon angående arbeidsuka til elevene. Innlogging med MinID. Det betyr at foreldre også kan logge på med PC, nettbrett eller telefon, hvor som helst og når som helst. Hvis dere ønsker det kan ukeplanen skrives ut herfra. Lenke til foreldreportalen legges i høyremeny.

Veileder foresatteportalen Zokrates: https://youtu.be/DmVaCdqoW6k (kopier nettadresse og lim inn i nettleser)