Ole Reistads vei 17 9325 Bardufoss Vis på kart
01020304050607
29300102030405
Transponder Meldingsbok og Transponder SMS

Fra skoleåret 2021/2022 erstatter appen Transponder Meldingsbok all skriftlig kommunikasjon mellom skole og hjem. I stedet for e-post, SMS, papirbaserte skjemaer og meldingsbok i barnas sekk, kan lærere og foresatte samle all kommunikasjon i én digital kanal.

Transponder Meldingsbok er en to-veis sms-løsning som skolen bruker for å bedre kommunikasjonen mellom skole og hjem. Det vil si at skolen kan sende ut korte beskjeder, påminnelser og informasjon på sms til en gruppe personer, f.eks foresatte i en klasse/et trinn evnt hele skolen. Foresatte kan også sende meldinger til skolen via samme system. Fravær skal sendes via Transponder Meldingsbokj

SMS fra skolen vil komme opp med avsender: BardufossUs.

Det er kontaktlærernes ansvar å svare på meldingene i innboksen til sin klasse. Hvis dere sender en melding som er beregnet til en annen enn kontaktlærer, kan det være greit å starte meldingen med: Til (Navn), slik at kontaktlærer kan videresende den til aktuell person.  Lærerne leser og svarer på meldinger fortrinnsvis i arbeidstida si, så svar kan ikke forventes på kveldstid eller i helgene.T ransponder er et system på nett, hvor vi må logge oss på med personlig brukernavn og passord.

Transponder er et system på nett, hvor vi må logge oss på med personlig brukernavn og passord.

Transponder brukes også til å innhente samtykke/svar fra foreldre f.eks ved bruk av private biler i skoletida, publisering av bilder på internett eller bare for å sjekke om dere har mottatt infoskriv eller lignende. Dere vil da motta en melding hvor det f.eks står:

Fra BardufossUs: Kan barnet ditt være med i privat bil til lærer NN i forbindelse med skoleutflukt? Svar: 1 for JA - 2 for NEI

Denne type meldinger kan dere svare direkte på. Dere trenger kun velge 1 el 2 og trykke send, så vil svaret registreres hos oss. Det er ikke mulig å svare noe annet enn valgalternativene. Man kan heller ikke skrive kommentar eller hilsen NN. Siden navnet er knyttet opp mot mobilnummeret, vil vi automatisk se hvem det er fra.

Vi bruker appen Transponder SMS til kommunikasjon mellom elevene og skolen